کد خبر: ۱۲۲۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۳

رکورد رضازاده در آستانه شکسته شدن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بهداد سلیمی روز جمعه بار دیگر به رکورد حرکت یک ضرب حسین رضازاده حمله خواهد کرد تا شاید بتواند رکورددار جهان شود.

شکستن رکوردهای جهانی حسین رضازاده تاکنون حرف و حدیث‌های زیادی را به وجود آورده است. در ابتدا که مطرح می‌شد رضازاده دوست ندارد که رکوردهایش شکسته شود اما پس از قهرمانی سلیمی در دنیا مشوق‌هایی از سوی رییس فدراسیون وزنه برداری به وجود آمد تا قهرمان جدید سنگین وزن ایران بتواند به رکوردهای رضازاده برسد. این بار نیز بهداد سلیمی برای چندمین بار می‌خواهد به رکوردهای حسین رضازاده در رقابت‌های قهرمانی کشور حمله کند.

سلیمی قهرمان سال 2010 جهان در این رابطه گفت: وضعیت تمرین‌هایم خوب است و مانند همیشه تمرین‌های سنگین و فشرده‌ای داریم. با توجه به اینکه مربیان تیم ملی خواسته بودند ما در رقابت‌های قهرمانی کشور شرکت کنیم، در این مسابقات حاضر شدم. وضعیتم هم خوب است.

وی در مورد شکستن رکورد رضازاده نیز گفت: من از لحاظ آمادگی در شرایط خوبی به سر می‌برم. اما اینکه رکورد بشکنم یا خیر به نظر مربیان بستگی دارد که آنها چه صلاح بدانند. شرایط من خوب است اما اگر نظر باقری به شکستن رکورد باشد سعی می‌کنم این را انجام دهم چرا که آمادگی این کار را دارم.

کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در این رابطه گفت: من از سلیمی انتظار دارم که روز جمعه در رقابت‌های قهرمانی ایران به رکوردهای خوبی برسد چرا که تاکنون تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشته. حداقل انتظاری که از او است این است که بتواند در یک ضرب به رکورد خوبی برسد.

وی درپاسخ به این سوال که آیا سلیمی شرایط شکستن رکورد را دارد یا خیر گفت:‌ من سعی می‌کنم در انتخاب وزنه دخالت نکنم و تنها مشاوره می‌دهم. چرا که ورزشکاران زیرنظر مربیان استانی در رقابت‌های قهرمانی کشور شرکت می‌کنند. اما به هر حال امیدوارم او به سمت رکورد 215 کیلوگرم در حرکت یک ضرب برود، چون توانایی انجام این کار را دارد.

کوروش باقری در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست این رکورد در رقابتی بین‌المللی شکسته شود یا خیر نیز گفت: فرقی نمی‌کند. اگر او بتواند دراین رقابت رکورد رضازاده را بشکند، باز هم می‌تواند این کار را تکرار کند و اگر او می‌خواهد رکورددار دنیا شود باید چندین بار رکورد را شکسته باشد.

قرار است بهداد سلیمی روز جمعه تلاش خود را برای مهار وزنه 215 کیلوگرم به کار برد.

هم اکنون رکورد حرکت یک ضرب دسته فوق سنگین وزنه برداری 213 کیلوگرم است که این حد نصاب در سال 2003 و در رقابت‌های قهرمانی آسیا توسط حسین رضازاده ثبت شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین