کد خبر: ۱۲۲۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۱
در مراسم تقدیر از عوامل فیلم جدایی نادر از سیمین عنوان شد؛

فیلمسازان برجسته و جامعه‌نگر به سیاه‌نمایی متهم می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مراسم تقدیر و گرامیداشت افتخارآفرینی فیلم جدایی نادر از سیمین شب گذشته( 11 اسفند) با حضور عوامل این فیلم در پردیس سینمایی شکوفه برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم علی سرتیپی(مدیرعامل فیلمیران و پخش‌کننده فیلم) با اشاره به آثار اصغر فرهادی گفت: از اصغر فرهادی برای ساخت جدایی نادر از سیمین تشکر می‌کنیم همچنین از تمام مردمی که امروز در این سالن حضور پیدا کردند؛ سپاس‌گزارم. 

محمودکلاری که به‌عنوان فیلمبردار فیلم جدایی نادر از سیمین از وی تقدیر شد، گفت: این جایزه از آنجا که هدیه مردمی است برای من بسیار ارزش دارد و خیلی امروز خوشحال هستم. 

وی ادامه داد: کارکردن با اصغر فرهادی تجربه‌ی غریبی است. فیلم خوب بسیار ساخته می‌شود اما برای فیلم بزرگ ساختن آدم بزرگ لازم است و اصغر فرهادی حقیقتا آدم بزرگی است. 

سیروس الوند(کارگردان سینمای ایران) نیز که برای اهدای هدیه فرهادی روی سن حاضر شده بود، گفت: این روزها روزهای فیلم جدایی نادر از سیمین است. این فیلم در حافظه‌ی تاریخی ما می‌ماند. بعضی از فیلم در عرض حرکت می‌کنند اما بعضی از فیلم در طول. فیلم‌هایی همچون خشت آیینه و گوزن‌ها و این فیلم‌ اثرگذاری بیشتر دارند. 

الوند با اشاره به آشنایی خود با فرهادی گفت: زمانی که رقص در غبار را دیدم؛ متوجه شدم که با یک هنرمند و ذهن فوق‌العاده مواجه‌ام و هرچند در آن زمان کسی فرهادی را نمی‌شناخت اما من متوجه شدم که با یک فرد فوق‌العاده طرف هستیم. 

وی با اشاره به اهمیت سینمای اجتماعی گفت: متاسفانه فیلم‌سازان برجسته و جامعه‌نگر به سیاه‌نمایی متهم می‌شوند اما اصغر فرهادی در این فیلم نشان داد که می‌توان بدون آنکه آدرس غلط داد و یا سیاه‌نمایی کرد به قلب جامعه وارد شد و به درد جامعه پرداخت و من امروز افتخار می‌کنم که همکار فرهادی هستم. 

اصغر فرهادی نیز در هنگام دریافت هدیه خود گفت: باورم نمی‌شود چنین مراسم گرمی برگزار شود. این مراسم من را یاد روزی می‌اندازد که در خارج از کشور تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم. آن زمان که در خارج بودم؛ قصد داشتم فیلم دیگری بسازم اما ناگهان فکری در ذهنم خطور کرد و گفتم باید به ایران بیایم و در ایران فیلم بسازم. هنگامی که این مطلب را به پیمان معادی گفتم او از من دلیلش را پرسید و حس و حالی که امشب در این سالن می‌بینم؛ پاسخ آن سوال است. 

فرهادی افزود: فیلمسازی همیشه برای من جذاب است اما انرژی که در ایران و از این تماشاگران می‌گیرم در هیچ جا نمی‌توانم پیدا کنم. 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بازیگران سینما دوست داشتند تا در مراسم حضور پیدا کنند؛ از طرف آنها عذرخواهی کرد. او همچنین از حمایت علی سرتیپی و موسسه فیلم‌ایران تشکر کرد. 

در مراسم دیشب؛ رضا عطاران، شیرین یزدان بخش، امیر اثباتی، حبیب اسماعیلی، سارینا فرهادی، ساره بیات، کیمیا حسینی، ‌پیمان معادی حضور داشتند و هرچند مراسم با کمی تاخیر شروع شد اما تمامی ظرفیت سالن اصلی پردیس سینمایی شکوفه تکمیل شده بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین