کد خبر: ۱۲۲۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲

صدا و سیما به نفع کودکان اطلاع‌رسانی نمی‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیات رئیسه انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت: متاسفانه صدا و سیما نمی‌پذیرد که به نفع کودکان و در راستای اطلاع‌رسانی در مورد حقوق کودکان مستندسازی شود. 

شیوا دولت‌آبادی در جلسه ماهیانه انجمن حمایت از حقوق کودک که به بررسی وضعیت کودک‌آزاری در سال 89 اختصاص داشت با اشاره به عملکرد صدای یارا و انجمن حمایت از حقوق کودکان تاکید کرد: عنوان اصلی فعالیت انجمن، مبارزه با کودک‌آزاری بوده و انجمن در این راستا تلاش داشته که وضعیت فعلی را به گوش جامعه رسانده و اطلاع‌رسانی کند. 

وی افزود: گزارش‌های مربوط به صدای یارا که اکثر آن مربوط به موارد کودک‌آزاری بوده در حال حاضر مورد توجه مردم قرار گرفته و به نوعی از حاشیه به متن گزارش‌دهی در کشور سوق داده شده است. 

دولت‌آبادی در ادامه تصریح کرد: صدای یارا که هر ساله پاسخ‌گوی تماس‌های فراوانی از سوی کودکان و نوجوانان بوده و خط یاری‌ رسان کودکان ایرانی به حساب می‌آید همچون سامانه 123 (اورژانس اجتماعی) مورد توجه قشر عظیمی از کودکان، نوجوانان و خانواده‌های‌شان است که به موارد اورژانس یا عادی رسیدگی می‌کند. 

به گفته عضو هیأت رئیسه انجمن حمایت از حقوق کودکان اگر نام این سامانه عنوانی به جز حمایت از کودک داشت به طور حتم تاکنون مورد حمایت دولت قرار گرفته بود چرا که به دلیل آنکه نام این سامانه و انجمن حمایت از حقوق کودک و رسیدگی به مشکلات آنها بوده، از حمایت محروم مانده است. 

وی نسبت به عدم استقبال مستندسازان صدا و سیما پیرامون پرداختن به مسائل کودک انتقاد کرد و ادامه داد: علی‌رغم آنکه انجمن حمایت از حقوق کودکان نسبت به اشاعه حقوق کودک و اطلاع‌رسانی پیرامون آن اقدامات زیادی داشته اما متاسفانه حتی اگر مستندی هم در مورد کودکان ساخته شود، صدا و سیما حاضر به پخش آن از شبکه‌های سراسر نیست اما در عین حال مستندسازان هم به سراغ ساخت و تهیه‌ مسائل کودکان و کودک‌آزاری نمی‌روند. 

این فعال حقوق کودک یادآور شد: بارها طی مکاتبات و رای‌زنی‌هایی از صدا و سیما خواستیم تا به جای تیزرهای تبلیغاتی فعلی، از تیزرها و تبلیغاتی برای کودکان و اطلاع‌رسانی حقوق کودک استفاده کنند اما متاسفانه هیچ‌ کدام از پیشنهادات انجمن و فعالان حقوق کودک مورد قبول صدا و سیما قرار نگرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین