کد خبر: ۱۲۲۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷

احمدی‌مقدم: ورود محموله 20 تنی مواد مخدر، 100 درصد مجاز بوده است

این مواد صرفا برای تولید داروهای صادراتی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، درباره ورود حدود 20 تن مواد مخدر از مبادی رسمی کشور، اظهار کرد: این روال از گذشته تا به امروز بوده است و سازمانی به نام INCB که در سطح جهانی برای کنترل فرایند داروهایی که ریشه مخدر دارد، مجوز صادر می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس مواد مخدر یا تریاک‌هایی که شناسنامه‌دار هستند و زیر نظر آن‌ها تولید شده است، با مجوز آن‌ها و وزارت بهداشت به کشور وارد می‌شود.

احمدی مقدم افزود: این مواد مخدر صرفا برای تولید داروهای صادراتی است، چون برای موضوع داروهای صادراتی به ما اجازه نداده‌اند که از مواد مخدر مکشوفه استفاده کنیم و ایران اجازه دارد از مواد مخدر مکشوفه تنها برای تولید داروهای داخلی خود استفاده کند.

فرمانده نیروی انتظامی در خاتمه اضافه کرد: در این رابطه نیز یک کارخانه با گرفتن مجوز مواد اولیه را به همان میزان مورد نیاز، از خارج کشور به صورت شناسنامه‌دار وارد می‌کند. 

محموله با اسناد و مدارک قانونی وزارت بهداشت وارد شده است

همچنین محمد مسعود زاهدیان سرپرست مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تایید ورود حدود 20 تن تریاک با مجوز رسمی به کشور، در این رابطه گفت: موادی که وارد شده بر اساس روالی است که در گذشته نیز وجود داشته و این مساله توانمندی شرکت‌های دارویی کشور را نشان می‌دهد که می‌توانند از این مخدر دارو تولید کرده و ظرفیت‌های خالی خود را با این مواد پر کنند.

به گفته وی، تمام فرایند تهیه و تولید داروهای مخدر و روانگردان‌ها در سطح دنیا توسط یک هیات عالی در سازمان ملل متحد با نام «INCB» کنترل می‌شود و مجوزهای این اقدام نیز توسط این سازمان صادر شده و این محموله توسط یک شرکت تابع صندوق تامین اجتماعی که وظیفه تولید داروی داخلی و صادرات را بر عهده دارد، وارد کشور شده است.

سرپرست اداره کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: ورود این محموله خلاف و غیرقانونی نیست و بر اساس اسناد و مدارک قانونی که وزارت بهداشت صادر کرده، وارد کشور شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین