آفتابنیوز : آفتاب: مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در واکنش به اظهارات رویانیان در خصوص تدابیر و تمهیدات جمعی از نمایندگان مردم در مجلس برای واگذاری مترو به دولت گفت: هر وقت یک خط مونوریل ساختید در مورد واگذاری مترو به دولت فکر میکنیم.
شهرام جباریزادگان اظهار کرد: روند توسعه روبهرشد مترو مرهون اهتمام و مساعی مدیریت شهری، پیگیری های مجدانه مجلس شورای اسلامی و حمایتهای بیدریغ شورای اسلامی شهر تهران بوده و همه اینها به رغم تمامی بیمهریها و کملطفیهایی بوده که باعث شده مردم تهران از اعتبارات قانونی خود در بخش مترو محروم نگاه داشته شوند.
وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس بر اهمیت و ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو تاکید دارند و همچون موکلان خود بر دلایل مانعتراشیها و کارشکنی هایی که بر سر راه توسعه مترو صورت میگیرد کاملا واقف هستند و به این منظور برگنجانده شدن اعتبارات قانونی مترو در بودجه سال 1390 کل کشور تاکید کردند.
جباریزادگان با بیان اینکه کاش رئیس ستاد مدیریت سوخت کشور به جای بیان بخشی از آمال و آرزوهای دولت محترم در به دست گرفتن مدیریت مترو، به وظایف قانون خود در این بخش عمل می کرد، خاطرنشان ساخت: به عنوان نمونه به جای پرداخت تنها 16 میلیارد تومان یارانه بلیت مترو در سال 89 کل سهم 60 میلیارد تومانی خود از اعتبارات این بخش را پرداخت میکرد.
این مقام مسئول ادامه داد: بهتر بود رئیس ستاد مدیریت سوخت کشور به جای مقایسه اعتبارات نقدی مترو با گذشته، فاینانسهای بینالمللی را که مترو در سالها گذشته از آنها برخوردار بود اما در شرایط موجود امکان استفاده از آنها را ندارد را نیز مطرح میکردند، ضمن اینکه آیا تورم امروز با 10 یا 15 سال پیش قابل مقایسه است؟
وی گفت: رئیس ستاد مدیریت سوخت کشور به جای دخالت در تشخیص نمایندگان مجلس و تشکیک در روند قانونگذاری به وظایف قانونی خود عمل کند و اعتباراتی را که از محل بودجه عمومی برای مترو به تصویب رسیده را پرداخت کنند.
جباریزادگان با بیان اینکه اگر بپذیریم دولت محترم با مدیریت شهری تهران مشکل دارد، چرا در خصوص سایر شهرها ادعایهای مطروحه محقق نشده و در 6 سال گذشته چند کیلومتر مترو در سایر شهرها ساخته شده و به بهره برداری رسیده است؟ گفت: به عنوان نمونه متروی یکی از کلانشهرها چرا پس از 6 سال معطلی به دلیل نداشت قطار به صورت نصفه و نیمه راهاندازی شده و یا پروژه سوالبرانگیز مونوریل قم همچنان بلا تکلیف باقی مانده است.
وی اظهار کرد: در نهایت به رئیس محترم ستاد مدیریت مصرف سوخت کشور پیشنهاد میکنیم به جای اعلام اشتیاق دولت در به دست گرفتن مترو تهران و اینگونه جوسازیها و فراکنیها، قدری به افتتاحیههای بیسرانجامی که در حوزه راه آهن، راهسازی و... در اقصی نقاط کشور اتفاق افتاده نظر اندازند.
مدیرروابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک تاکید کرد: به رئیس ستاد مدیریت سوخت کشور قول میدهیم هر وقت موفق شدند یک خط مونوریل بسازند در مورد واگذاری مترو تهران به دولت فکر کنیم!