کد خبر: ۱۲۲۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۱

سفر قریب‌الوقوع احمدی‌نژاد به عربستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید محمد جواد رسولی محلاتی، سفیر ایران در عربستان از سفر قریب‌الوقوع محمود احمدی‌نژاد به ریاض خبر داد. 

به گزارش ایران دیپلماتیک، رسولی محلاتی، سفیر ایران در عربستان به زمان دقیق این سفر اشاره‌ای نکرد. 

در همین حال روزنامه الجزیره عربستان نوشت قرار است طی چند روز آینده سران تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی از جمله عبدالله گل، بشار اسد و عمر البشیر و احتمالا محمود احمدی‌نژاد طی سفر به عربستان با ملک‌عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار و بازگشت وی به وطن بعد از طی دوره درمان را خیرمقدم بگویند. 

پس از انتشار اسناد ویکی لیکس و افشای درخواست رهبران عربستان از آمریکا برای حمله به ایران، این اولین سفر رسمی محمود احمدی‌نژاد به عربستان خواهد بود. 

محمود احمدی‌نژاد اسناد ویکی‌لیکس را فاقد هرگونه ارزش برای ایران خوانده بود.
بر اساس مدارک محرمانه‌ای که ویکی لیکس منتشر کرده، رهبران اسرائیل، عربستان سعودی، قطر، بحرین و امارات متحده عربی، برنامه اتمی ایران را تهدیدی علیه موجودیت خود دانسته و خواهان حمله آمریکا بوده‌اند. 

این اسناد حاکی از آن است که ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی، به طور محرمانه آمریکا را به بمباران تاسیسات اتمی ایران تشویق کرده و گفته است: "سر این مار را قطع کنید." 

بر اساس این مدارک ملک عبدالله در جریان یک ملاقات خصوصی با منوچهر متکی وزیر امورخارجه سابق، ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای عربی کرده و گفته است: "ما را از شر خود خلاص کنید."
 
وی به وزیر خارجه ایران گفته است: "شما فارس‌ها حق دخالت در امور داخلی اعراب را ندارید." 

مدارک منتشر شده حاکی از آن است که ملک عبدالله در گفت‌وگو با مقام‌های کاخ سفید، ایران را متهم به ایجاد مشکل و بی‌ثباتی در منطقه کرده و افزوده است: "خدا ما را از شر آنها برهاند."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین