کد خبر: ۱۲۲۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷

معدوم‌سازی تعدادی از واحدهای مرغ‌داری به علت شیوع بیماری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از معدوم سازی برخی از واحدهای مرغداری در استان البرز و قزوین خبر داد و گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارات این واحدها را می‌پردازد.

کاظم فرهمند با بیان اینکه برخی از واحدهای مرغداری در استان البرز و قزوین معدوم شدند، گفت: قسمت عمده ای از واحدهای مرغداری در این ۲ استان به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم شدند و در برخی از استان‌های دیگر هم تعدادی از واحدهای مرغداری درگیر این بیماری هستند.

وی در خصوص عرضه تخم‌مرغ‌های آلوده به بازار گفت: وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی با کنترل واحدهای مرغداری از عرضه این تخم‌مرغ‌ها به بازار جلوگیری می‌کنند، ضمن آنکه محصول واحدهای مرغداری درگیر با این بیماری به مرور زمان کاهش می‌یابد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه احتمال عرضه تخم مرغ‌های آلوده به بازار بسیار کم است، افزود: هم اکنون مقداری تخم مرغ از کشور ترکیه وارد و به بازار عرضه شده است. 

به دنبال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغ‌داری تولید تخم مرغ به شدت کاهش یافت و قیمت این محصول با افزایش زیادی روبرو شد. در این میان، برخی از نمایندگان مجلس پیش از این از احتمال آلوده بودن تخم‌مرغ‌ها در بازار خبر داده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین