کد خبر: ۱۲۲۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲

پيوستن مقام‌های عالی‌رتبه يمنی به معترضان

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: با ادامه تظاهرات مردمی در یمن، برخی دیگر از مسئولان یمنی و بازرگانان این کشور به معترضان پیوستند.

به گزارش الجزیره، «حاشد الاحمر»، معاون وزیر امور جوانان و ورزش یمن استعفای خود از دولت و حزب حاکم و پیوستن به تظاهرکنندگان خواستار سرنگونی «علی عبدالله صالح»، رئیس جمهوری یمن، اعلام کرد.

«سام بن یحیی الاحمر»، قائم مقام وزیر فرهنگ یمن نیز در اعتراض به سرکوب تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف این کشور از حزب حاکم خارج شد و استعفا داد.
پیش از این «فتحی عبدالرحیم»، بازرگان مشهور و رئیس کمیته مالی پارلمان و «نبیل الخامری»، یکی دیگر از تاجران مشهور یمنی نیز از عضویت در حزب حاکم استعفا دادند.
بنا بر این گزارش، نزدیک به 60 تن از اعضای حزب حاکم به‌طور تلویحی اعلام کردند که در صورت ادامه سرکوب تظاهرکنندگان توسط نیروهای امنیتی از فراکسیون حزب حاکم کنار خواهند رفت.

در همین حال، «احمد العمرانی»، یکی از رهبران قبیله‌ای در استان «البیضاء» واقع در جنوب یمن از حزب حاکم استعفا داد. العمرانی، یکی از هم‌پیمانان مهم صالح به‌شمار می‌رفت و استعفایش ضربه سیاسی دیگری به رئیس‌جمهوری یمن بود.

هفته پیش نیز 11 عضو پارلمان با کناره‌گیری از حزب حاکم فراکسیونی به نام «آزادی‌خواهان نجات ملی» تشکیل دادند.

این در حالی است که علی عبدالله صالح با خواست مخالفان برای کناره‌گیری از قدرت مخالفت کرد و گفت که تا سال 2013 میلادی در قدرت باقی خواهد ماند. دوره ریاست‌جمهوری صالح در سال 2013 به پایان خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین