کد خبر: ۱۲۲۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳

شمس: غلط کردم! دیگر سعیدلو را به خدا واگذار نمی‌کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بارها تلاش کردم تا با علی سعیدلو حرف بزنم اما متاسفانه نمی‌توانم ایشان را پیدا کنم. 

مازیار ناظمی در وبلاگ شخصی‌اش گفت‌وگوی بلندی را با حسین شمس سرمربی محروم شده تیم ملی فوتسال انجام داده است. به نظر ناظمی تلاش زیادی کرده بود تا بتواند با شمس هم کلام شود چون همانطور که خودش می‌گوید سرمربی تیم ملی ابتدا حاضر به گفت‌وگو نبوده است.

«شمس مدت‌ها است با مسئولان فدراسیون فوتبال به مشکل برخورده است. تلاش کردم با سرمربی تیم ملی فوتسال‌مان در این مورد صحبت کنم. ابتدا امتناع می‌کرد و می‌گفت با من بهتره در مورد قیمت‌های شب عید صحبت کنید چون اگر در مورد رشته‌ام و زندگی حرفه‌ام یعنی فوتسال حرف بزنم 15 میلیون تومان جریمه‌ام می‌کنند! اما بالاخره راضی شد و آمد به برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت‌وگو، امیدوارم نظرهای شمس کسی را دوباره نرنجاند و این مصاحبه ما با او تبدیل به گران‌ترین مصاحبه تاریخ صداو سیما نشود مصاحبه‌ای با جریمه 15 میلیون تومانی!»

آقای شمس رای سنگینی از کمیته انضباطی گرفتید به نظر می‌آید قبلا سابقه‌دار بودید؟! 

ما وقتی رفتیم اصفهان بچه‌ها در تمرین پرسیدند که پاداش قهرمانی ما در ازبکستان چی شد. 10 ماه است که گذشته ما هم گفتیم که سازمان تربیت‌بدنی پول ندارد و به دلیل اینکه 3،4 میلیاردی که به گوانژو دادند دیگر پول ندارد. این داستان ادامه داشت تا اینکه اعلام شد بچه‌های جانبازو معلول هم 150 تا سکه گرفتند. اینجا بود که بچه‌های فوتسال از من گله کردند که ما 10 ماه زودتر قهرمان شدیم ولی چرا جوایز ما را نمی‌دهند شما گفتید سازمان ورزش پول ندارد ولی الان 150 تا سکه می‌دهند به بقیه قهرمان‌ها. من هم گفتم که نگران نباشید و من با چند تا مصاحبه! درستش می‌کنم. بعد هم در مصاحبه‌ای گفتم اگر جوائز ما را پرداخت نکنید ما آقای سعیدلو را به خدا واگذار می‌کنیم. بعد هم روز شنبه بازی دوم ما با تیم برزیل بود که آقای دکتر شریفی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به من زنگ زد و گفت چون به خدا واگذار کردید باید بیایید کمیته انضباطی و من روزی که برگشتیم، از اصفهان رفتم کمیته انضباطی و گفتند که مصاحبه شما جنجالی بوده و بروید ما رای‌تان را اعلام می‌کنیم و رأی سنگینی را اعلام کردند. علی‌رغم اینکه ترابیان به من گفت بیا قراردادت برای سرمربی‌گری تیم ملی فوتسال ایران در فدراسیون آماده امضاست ولی وقتی ما را دیدند گفتند به دلیل اینکه شما به رئیس سازمان تربیت‌بدنی توهین کردید این قرارداد تمدید نمی‌شود‌! من هم گفتم که توهین نکردم به خدا واگذار کردم چون بچه‌ها به من فشار آوردند خلاصه نه قرارداد نبستند و 15 میلیون هم جریمه کردند و 6 ماه هم نمی‌توانم درمورد فوتبال و فوتسال صحبت کنم. 

حالا پاداش چقدر بوده؟ 

7 میلیون تومان بوده. هر سال که قهرمان آسیا شدند می‌آمدند، ریاست محترم دعوت می‌کرد و شام می‌داد و 7 میلیون هم به هر کدام پرداخت می‌کرد که الان می‌شود حدود 20 سکه. من فکر کردم که اگر یک همچین حرفی بزنم حرف خداپسندانه‌ای است و ریاست محترم سازمان ورزش که حق کسی را نمی‌خورد و اتفاقا خوشحال هم می‌شود ولی با واگذار کردن آقای سعیدلو به خدا هم قراردادم با تیم ملی لغو شد و هم این حکم سنگین کمیته انضباطی را گرفتم. واقعا دلم گرفته من باید الان از این کشور آواره بشوم به دلیل اینکه گفتیم که فلانی را به خدا واگذار می‌کنم. من غلط می‌کنم دیگر سعیدلو را به خدا واگذار کنم. من باید دنبال حق بچه‌های فوتسال بروم و شب عیدی 15 میلیون از زن و بچه من کم شود. مطمئن باشید کسی نمی‌آید بگوید آقا دست شما درد نکند. من دیگر راجع به فوتبال و فوتسال صحبت نمی‌کنم و در مورد گل و گیاه صحبت می‌کنم! 

این یک پیامی هست برای بقیه یعنی کسی که از رئیس ورزش انتقاد کند عواقب سختی دارد؟ 

به من این‌جوری ابلاغ کردند که این کار را می‌کنیم که کسی هوس نکند از این کارها کند! 

چه کسی به شما گفت؟ 

اگر اجازه بدهید من نگویم. به من گفتند اگر این رویه که را ادامه بدهی عواقب خوشی برایت ندارد. من هم پذیرفتم و شاید هم شایسته نباشد که به معاون رئیس‌جمهوری همچین حرفی بزنم. واقعیت این است که به عنوان سرمربی تیم ملی نباید اظهارنظر می‌کردم و الان فهمیدم که اشتباه بود. من فقط می‌گویم این بچه‌های تیم ملی فوتسال دست‌شان به جایی بند نیست و نمی‌توانند حق‌شان را از سازمان ورزش بگیرند ولی مطمئنم زن و بچه اینها نشسته‌اند و نفرین می‌کنند و خدا کند که نفرین‌شان دامن آقای رئیس ورزش را نگیرد. 

ما شنیدیم که از کفاشیان هم شکایت کرده‌اید؟ 

بله شکایت کردم به دلیل اینکه 5 ماه است که پولم را ندادند. در کمیته انضباطی شکایت کردم و 2 ماه است که مجانی کار می‌کنم البته هنوز شکایتم اعلام وصول نشده. امیدوارم پول من را بدهند تا وقتی 15 میلیون تومان جریمه شدم بتوانم به خودشان بازگردانم! 

فکر می‌کنید کمیته انضباطی رئیس فدراسیون فوتبال را محکوم کند؟ 

ما در تاریخ می‌‌خوانیم حضرت علی(ع) سر یک سپر با یک نصرانی اختلاف پیدا می‌کند می‌روند پیش قاضی برای مالکیت سپر و آن وقت هم امام علی، امیرالمومنین بوده است و چون شاهد نداشته سپری که مال خودش بوده قاضی به نصرانی می‌بخشد. خوب اگر قرار باشد که دکتر شریفی به عنوان قاضی جرات سوال از آقای کفاشیان را نداشته باشد و نتواند سوال کند که چرا پول این بنده خدا را نمی‌دهید که تکلیف این فوتبال بیشتر معلوم می‌شود. 

اگر بروید پیش آقای سعیدلو عذرخواهی کنید فکر می‌کنید تخفیقی داده بشود؟ 

دستمان بهش نمی‌رسد. من بارها زنگ زدم به دفتر سعیدلو تقاضای ملاقات کردم که بگم این حرفی که زدم نه اینکه توهین به شما باشد بلکه می‌خواستم بچه‌های من بدانند که یک نفر دارد حق و حقوق‌شان را پیگیری می‌کند. از طرفی من فکر می‌کنم که خیلی خوب نباشد که رئیس سازمان ورزش بخواهد در مسأله فدراسیون‌ها دخالت کند. البته من در حال حاضر 2 تا پیشنهاد خوب دارم در آسیا و اروپا، من تجربه اینطور رفتارها را دارم، سال 2000 هم من را بیرون انداختند ولی دوباره برگشتم به مملکتم خدمت کردم. 

فکر می‌کنید در این ماجرا چقدر خودتان مقصرید؟ 

بله منهم مقصرم. چرا که وقتی داغ می‌کنم یک حرف‌هایی را که نباید بزنم می‌زنم. واقعا این را از ته قلب می‌گویم که وقتی بچه‌های فوتسال گفتند که پول جانبازان را دادند من نباید این مصاحبه‌ها را می‌کردم. خیلی تندروی کردم و الان اعتراف می‌کنم و خدمت شما عرض می‌کنم که اشتباه کردم و آن موقع که عصبانی می‌شوم نباید مصاحبه کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین