کد خبر: ۱۲۲۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳

دادستان: وجود زندان كهريزک 2 صحت ندارد/ کروبی و موسوی در منازل خود حضور دارند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عباس جعفری در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای دو، در مورد پرونده سقوط هواپیمای تبریز که در دادسرای فرودگاه در حال رسیدگی است، گفت:‌ اصولاً رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها از لحاظ کارشناسی طولانی خواهد بود و در پرونده سقوط هواپیما در قزوین نیز شاهد همین مسأله بودیم.

دادستان تهران ادامه داد: برای بررسی کارشناسی سقوط هواپیما حداقل 6 ماه فرصت نیاز است تا علت کارشناسی سقوط اعلام شود.

وی در مورد پرونده تئاتر هدا گابلر نیز گفت: در رابطه با این پرونده افرادی به دادستانی احضار اما هنوز تصمیم قضایی در رابطه با آنها گرفته نشده است.

خبرنگاری به اخبار برخی از سایت‌ها مبنی بر راه‌اندازی کهریزک دو در اتوبان بابایی اشاره و از دادستان تهران در مورد صحت این مسأله سوال پرسید که وی اظهار کرد: ما از کهریزک خبری نداریم و چنین مسأله‌ای هم صحت ندارد و اگر افرادی مدعی وجود چنین بازداشت‌گاهی هستند می‌توانند دلایل خود را به دادستانی ارائه دهند.

جعفری دولت‌آبادی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده ترور دکتر شهریاری و علی محمدی نیز گفت: در این دو پرونده افرادی از شبکه صهیونیستی که نقش داشتند و همچنین تعدادی از متهمان بازداشت شده‌اند و کماکان در رابطه با این دو پرونده افرادی تحت شناسایی و تعقیب قرار دارند که به دلیل برخی مسائل نمی‌توانیم جزئیات بیشتری ارائه دهیم.

خبرنگاری با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز به برخی تورهای گردشگری که در آن اقداماتی خلاف عفت صورت می‌گیرد اشاره و از دادستان تهران پرسید که آیا مرجع قضایی در رابطه با شرکت‌های گردشگری اقداماتی انجام داده است که وی پاسخ داد: من معتقدم که خانواده‌های ما خود هوشیار بوده و در انتخاب تورهای گردشگری نکات لازم را رعایت می‌کنند و بهتر هم است که رسانه‌ها به اینگونه مسائل دامن نزنند.

وی در مورد پرونده فرزند آقای هادوی نیز گفت: در رابطه با این فرد کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه ارسال شده است.

دادستان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه در صحبت‌های خود در امروز اعلام کردید که فتنه‌گران به دنبال پروژه کشته‌سازی بوده و در روز 25 بهمن ماه تنها 2 نفر کشته شده‌اند، برخی رسانه‌ها مدعی هستند که فرد دیگری به نام تهرانچی کشته شده آیا این مسأله صحت دارد که وی گفت: کشته شدن فرد دیگر در این روز تکذیب می‌شود و طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این فرد در 25 بهمن به طور عادی فوت کرده است و اخبار وسیع ما نیز فقط کشته شدن همین دو فرد را تایید می‌کند.

دادستان تهران در رابطه با مواضع فرزندان آقایان کروبی و موسوی مبنی بر اینکه پدران و مادران‌شان در خانه‌های خود نیستند، گفت: همانطور که در مصاحبه قبلی گفتم این آقایان در منازل خود حضور دارند و اخباری که در رابطه با آنها ذکر می‌شود کذب است.

دادستان تهران در رابطه با انتشار خبری مبنی بر اینکه یک فرد روحانی را در منطقه فشافویه و در کنار امامزاده هاجر آتش زده‌اند، گفت: اگر چه این پرونده در حوزه کاری بنده نیست، اما این پرونده در منطقه پیشوای ورامین رخ داده است. در رابطه با این پرونده دو روایت مطرح است که یکی حاکی از آن است که فرد قصد رفتن به امامزاده هاجر داشته و دیگر اینکه این روحانی را برای خواندن نماز برده‌اند و براساس تحقیقات به عمل آمده خودکشی و یا قتل عمد در این پرونده مطرح شده است.

وی افزود: براساس گزارش مرجع قضائی بحث خودکشی بوده، اما گزارش‌هایی مبنی بر قتل وجود دارد. در این رابطه نظر پزشکی قانونی گرفته شده و دادگستری تهران نیز برای بررسی بیشتر پرونده، هیاتی را به منطقه اعزام کرده است.

دادستان تهران در رابطه با اخبار برخی سایت‌های ضد نظام مبنی بر اینکه عصر امروز و همزمان با روز جهانی زن عده‌ای از بانوان در سطح شهر تهران مبادرت به کشف حجاب خواهند کرد، گفت: مردم ما اجازه نخواهند داد که فتنه بار دیگر پا بگیرد. فرض کنید چند نفر مکشفه شوند. در دوره رضاخان هم عده‌ای این کار را کردند مگر چه شد؟

خبرنگاری با اشاره به اینکه نمای ساختمان دادسرای سعادت‌آباد شبیه یک مرجع قضایی بوده اما داخل آن یک پاساژ است و شعب به صورت مغازه هستند، گفت: «جانا سخن از دل ما می‌گوئی». قوه قضائیه با کمبود امکاناتی مواجه است و برای تامین ساختمان نیز با مشکل بودجه مواجه بوده و از پاساژ استفاده می‌کند. امیدواریم که در سال آینده دولت بودجه مناسبی را برای دستگاه قضایی تخصیص دهد تا مشکلات این دستگاه مرتفع شود.

جعفری دولت‌آبادی در ارزیابی خود از رسانه‌هایی که اخبار قضایی را پوشش می‌دهند گفت: باید ابتدا از همه رسانه‌ها که مسائل دستگاه‌ قضایی را مطرح و بازگو کرده‌اند تشکر کرده و به آنها دو توصیه کنند که یکی این است که اخبار را همان‌طور که هست مطرح و نقل قول کنند چرا که نقل صحیح مطالب بزرگ‌ترین هنر کار خبرنگاران است.

وی ادامه داد: طبق قانون مطبوعات انتقاد 3 شرط دارد که باید سازنده و مصون از تخریب، تحقیر، بدگویی، تندگویی و پرخاشگری باشد.

دادستان تهران در پاسخ به این پرسش که به عملکرد رسانه‌ها در حوزه قضایی چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: نمره رسانه‌ها نمره خوبی است جز در برخی مسائل که اغراق می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین