کد خبر: ۱۲۲۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
مطهری، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی:

سئوال از احمدی‌نژاد را در دستور کار مجلس قرار می‌دهیم

آیت‌الله مهدوی کنی مانع هرگونه افراط و تندروی شوند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مطهری تاکید کرد چنانچه تز مکتب ایرانی از سوی احمدی‌‌نژاد متوقف نشود و وی همچنان به بی‌حجابی بی‌توجه باشد، سوال از رییس‌جمهوری در دستور کار قرار می‌گیرد. 

در جلسه علنی امروز مجلس، علی مطهری نماینده تهران در نطق میان دستور خود انتقادات زیادی را به مواضع محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی در مورد مکتب ایرانی مطرح کرد. 

وی در نطق خود با تبریک به آیت‌الله مهدوی کنی برای تصدی ریاست مجلس خبرگان رهبری، گفت: امیدوارم آیت‌الله مهدوی‌کنی مانع هرگونه افراط و تندروی شوند. 

این نماینده مجلس همچنین با تشکر از زحمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد که هاشمی همچنان نقش ویژه‌ای در کشور خواهد داشت. 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به شدت یافتن ترویج مکتب ایرانی از سوی دو مقام عالیرتبه کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای جشن‌های نوروز از پادشاهان 12 کشور برای حضور در تخت جمشید دعوت به عمل آمده است که یکی از این پادشاهان پادشاه کشور اردن است که در حال حاضر مردم این کشور نسیبت به وی اعتراضات شدید دارند. 

مطهری تاکید کرد که این جشن‌ها یادآور جشن های 2500 ساله شاهنشاهی است و خطر تز مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی کیان انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند. 

آقای احمدی‌نژاد گفته است شناخت ما از ولایت همان فهم ایرانی از اسلام است اگر بعدا فهم عربی و مصری و اندونزیایی از اسلام هم مطرح شود، چه بلایی سر اسلام می‌آید؟ هم چنین ایشان در جایی می‌گوید که ایرانیان جانشان را برای عزت و فرهنگ ایران می‌دهند در حالی که امام(ره) می‌گفتند تحمل دفاع مقدس برای اسلام بود و مردم خون دادند که اسلام محقق شود‌. در جای دیگر اقای رئیس‌جمهور گفتند آنها که با ما دشمنی می‌کنند چون از بازیابی هویت ایرانی می‌ترسند‌. 

وی در ا دامه افزود: مکتب ایرانی که توسط مشایی مطرح شده و توسط احمدی‌نژاد هم به دلیل ضعف بینش اسلامی و ارادت به مشایی مطرح می‌شود، کیان اسلامی را تهدید می‌کند. آقای احمدی‌نژاد همین طور در جای دیگری گفته " اسلام ایرانی " هم بحثی است که من بعدا جای دیگر می‌گویم. این حرف ها وقتی در حال زده شده است که نهضت های اسلامی در جریان است و درخت اسلامی به بار نشسته و باید بر مشترکات تاکید کنیم و نه مکتب ایرانی و منشور نووز و برتری نژاد ایرانی و فهم ایرانی را بر زبان برانیم. 

مطهری در ادامه خاطرنشان کرد: ‌برخی می‌گویند این‌ها مسائل فرعی است. برفرض فرعی باشد این به این معنی نیست که رهایش کنیم. حتی چند روز پیش نیز من محکوم شدم مسأله فرعی را از اصلی تشخیص نمی‌دهم. اما سخن من این بود که گزارش 25 بهمن ظرف 2 هفته آماده می‌شود اما گزارش کوی دانشگاه که رهبری گفته بودند دل ما را خون کرد، حداقل بعد یک سال و نیم آماده شود نه این که از دستور خارج شود. همین طور گفته می‌شود بودجه مترو هم فرعی است، پس چه چیزی اصلی است؟ حتما باقی ماندن من و دوستانم در قدرت! 

مطهری در ادامه نطق خود گفت: نمونه دیگر مسأله حجاب است. بعد از مصاحبه چند ماه پیش آقای آحمدی‌نژاد، پوشش اسلامی رو به انحطاط نهاد که حتی این روزها می‌بینیم حجاب در حد بلوز و شلوار رسیده است. 

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: چنانچه احمدی‌نژاد تز مکتب ایرانی را متوقف نکند و همچنان به مسأله حجاب و عفاف بی‌توجه باشد ضمن حمایت از خدمات دولت موضوع سوال از رییس‌جمهور را که به دلیل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها متوقف کرده بودیم در دستور کار قرار می‌دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین