کد خبر: ۱۲۲۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳

اولتیماتوم 4 ماهه به موسسات پولی فاقد مجوز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین رحمانی‌نیا از جزئیات جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: جلسه شب گذشته این شورا به بررسی مسائل و ابعاد مختلف موضوع ساماندهی تعاونی های اعتباری گذشت و در مورد بسته سیاستی و نظارتی بانک مرکزی درسال آینده صحبتی نشد.

جلسه فوق‌العاده و انحصاری برای تعیین نرخ سود

عضو شورای پول و اعتبار با اعلام اینکه این شورا تصمیم گرفته است تا در جلسه دوشنبه آینده به صورت فوق‌العاده و انحصاری و بدون هیچ دستور کار دیگری فقط بسته سیاستی و نظارتی بانک مرکزی را بررسی کند، اظهار داشت: به دلیل پرداختن به موضوع ساماندهی تعاونی‌های اعتباری، شورا در جلسه دیشب خود مصوبه ای در مورد بسته سال 90 نداشته است.

اولتیماتوم جدید به موسسات پولی فاقد مجوز

رحمانی نیا با بیان اینکه در قالب جلسه دیشب بانک مرکزی از آخرین وضعیت ساماندهی تعاونی‌های اعتباری و مسائل و اتفاقات اخیر به شورای پول و اعتبار گزارشی ارائه کرده است، افزود: در نهایت شورا به این نتیجه رسید که به تعاونی‌های اعتباری یک مهلت 4 ماهه دیگر تا پایان خرداد ماه سال 90 بدهد تا آنها بتوانند در این مقطع نهایی ضمن تشکیل پرونده اقدامات و عملکرد آینده خود را با مقررات بانک مرکزی تطبیق دهند و از این طریق مجوز رسمی فعالیت دریافت نمایند.

وی با بیان اینکه تحت نظارت قوانین بازار غیر متشکل پولی درآمدن تعاونی‌های اعتباری و همچنین تبعیت از مقررات بانک مرکزی برای رفع نگرانی‌ها و دغدغه مردم و سپرده گزاران در تعاونی‌های اعتباری، موضوع مهمی بود که شورای پول و اعتبار آن را در دستور کار خود قرار داد.

عضو شورای پول و اعتبار گفت: همچنین تصمیم‌گیری شد که بسیاری از تعاونی‌های اعتباری کوچک در قالب یک تعاونی بزرگتر ساماندهی شوند و به عبارتی، تحت نظر آن تعاونی بزرگ به فعالیت خود ادامه دهند به نحوی که به برخی تعاونی‌ها از این طریق بتوانند سرپرستی و مسئولیت تعدادی از تعاونی های اعتباری را برای رعایت مقررات بانک مرکزی به عهده گیرند.

ادغام تعاونی‌های کوچک با یکدیگر

رحمانی نیا با بیان اینکه از این رو تشکیل تعاونی ها به صورت گروهی تحت سرپرستی یک تعاونی بزرگتر مد نظر شورای پول و اعتبار قرار گرفت، گفت: همچنین بخشی از جلسه دیشب شورای پول و اعتبار به مسائل و نگرانی‌های مردم در خصوص وضعیت بوجود آمده پس از اجرای طرح ساماندهی تعاونی اعتباری و همچنین تعطیلی برخی از این تعاونی ها گذشت.

وی با تاکید بر اینکه نظر اصلی شورا و تلاش آن بر این است که مردم از نگرانی و دغدغه سپرده گذاری خود در تعاونی‌های اعتباری خارج شوند، اظهار داشت: از این طریق ایجاد حاشیه امنی برای سپرده گزاران و مردم مد نظر شورای پول و اعتبار قرار گرفت تا سپرده گزاران از بابت ارتباط مالی با تعاونی‌های اعتباری دغدغه فکری نداشته باشند و این اقدامات صورت خواهد گرفت.

وی ضمن تاکید مجدد بر مهلت پایانی 4ماهه بانک مرکزی برای تعاونی‌های اعتباری و تطبیق آن با مقررات و قوانین بانک مرکزی تصریح کرد: از این رو، شورا بانک مرکزی را موظف به اندیشیدن تمهیداتی برای رفع نگرانی و دغدغه مردم کرده است و این موضوع باید هر چه سریعتر توسط بانک مرکزی انجام شود.

رحمانی‌نیا در پایان با بیان اینکه همچنین در مورد وضعیت صدور مجوز فعالیت تعاونی‌های اعتباری و مسائل به وجود آمده نیز در شورا بحث شد ولی نکته اصلی این است که مردم بدانند نگرانی در این رابطه وجود ندارد و مسائل در فرصت کوتاهی حل خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین