کد خبر: ۱۲۲۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۲
شگرد تازه برخی بیمه‌ها:

اجبار به خرید خودرو به جای پرداخت خسارت نقدی سرقت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تخلفی دیگر برای بیمه گران ثبت شد. 

اخیرا برخی بیمه‌گران دست به اقدامات جالبی می‌زنند که در قانونی بودن آن شک و تردید وجود دارد.

برخی از نمایندگی‌ها در زمان پرداخت مبلغ خودروهای سرقت شده به صاحبان آنها، افراد را مجبور به خرید خودرو می‌کنند.

بدین صورت که وقتی افراد برای دریافت خسارت خودروی دزدیده شده خود به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه مراجعه می‌کنند صاحبان نمایندگی پرداخت خسارت را منوط به خرید خودرو، آن هم ازنمایشگاه خودروی معرفی شده از سوی خود می‌کنند.

در این بین برخی افراد به این خواسته نمایندگی‌های بعضی شرکت‌های بیمه تن نمی‌دهند و برخی نیز که احتمالا از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند به اجبار بیمه‌گران به جای دریافت خسارت خود، به نمایشگاه مورد نظر نمایندگی‌ها رفته و خودرویی شبیه به قبلی خریداری می‌کنند.

این نمایندگی‌ها به افراد خسارت دیده می‌گویند در صورتی خسارت به شما داده می‌شود که خودرویی شبیه به قبلی از نمایندگی معرفی شده از سوی ما خریداری کنید.

البته شاید در گفتار و خواسته این نمایندگی‌های بیمه صراحتی به این وضوح وجود نداشته باشد اما خواسته آنها خرید خودرو به جای دریافت خسارت نقدی از نمایندگی معرفی شده توسط آنهاست.

در این بین هستند کسانی که تمایلی به خرید مجدد خودرو ندارند و یا قادر به خرید خودروی مجدد نیستند. زیرا خسارت پرداختی از سوی بیمه گران با 20 درصد کمتر از قیمت خودروی سرقت شده و انواع کاهش‌های دیگر به افراد پرداخت می‌شود. در صورتی که خودروی سرقت شده با چند سال کارکرد باشد بیمه‌گران براساس قرارداد مبلغی را به بیمه گذاران پرداخت می‌کنند که شاید با آن مبلغ نتوانند خودروی صفر خریداری کنند. همین امر موجب می‌شود برخی از افراد با آن میزان خسارت قادر به خرید خودروی مجدد نباشند.

به نظر می‌رسد برخی نمایندگی‌ها خلاف قانون رفتار کرده به طوری که خواسته مزبور در قرارداد مابین بیمه گر و بیمه گذار با نام بیمه بدنه قید نشده است و خود راسا و بدون هماهنگی با شعب مرکز اقدام به اتخاذ چنین تصمیم‌هایی می‌کنند که جز بدنامی برای شرکت مربوطه چیز دیگری به همراه ندارد.

به طور حتم افراد در صورت مشاهده این موارد که به هیچ‌وجه عقلانی به نظر نمی‌رسد می‌توانند از طریق تماس با شعبه مرکزی آن شرکت بیمه از بروز چنین تخلفانی جلوگیری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین