کد خبر: ۱۲۲۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۸
مصباحی‌مقدم،‌ رئیس کمیسیون ویژه مجلس:

تورم کشور در سال آینده 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون ویژه مجلس در طرح تحول اقتصادی گفت: به نظر می رسد که سال آینده با تورم 10 تا 15 درصدی ناشی از تزریق نقدینگی به موجب درآمد نفتی، مواجه باشیم. 

غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس در بیان ارزیابی خود از وضعیت تورم در آستانه سال جدید، گفت: یکی از نکاتی که همواره موجب تورم در آغاز سال‌های گذشته می‌شده است تغییر قیمت خدمات دولتی بود که این موضوع در دو سال گذشته انجام نشد و امسال نیز نباید اتفاق بیفتد.

وی افزود: برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در آغاز سال به ویژه قیمت خدمات حمل و نقل و کالاهای مورد نیاز مردم، میوه شب عید و شیرینی وزارت بازرگانی تدابیری اندیشیده است که امیدواریم این تدابیر موجب جلوگیری از افزایش قیمت‌های زیاد در آغاز شود.

مصباحی مقدم با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری افزود: بر خلاف تصور بسیاری که می‌گویند هدفمندی یارانه‌ها تزریق نقدینگی به کشور است، هدفمندی تنها جابه‌جایی نقدینگی است و هیچ نقدینگی جدیدی به کشور تزریق نمی‌شود بلکه نقدینگی از برخی خانواده‌ها که مصرف بیشتر دارند به عموم مردم و خانواده‌های کم درآمد منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تنها بخش اصلاح قیمت‌هاست که آثار تورمی اندکی دارد.

مصباحی‌مقدم در بیان پیش‌بینی خود از میزان تورم در سال آینده گفت: تصور می‌کنم تورم در سال آینده 10 تا 15 درصد افزایش داشته باشد و این افزایش نیز به دلیل تزریق نقدینگی ناشی از درآمد نفتی است که هر ساله کشور با آن مواجه است.

رئیس کمیسیون ویژه مجلس در طرح تحول اقتصادی در بیان آثار ناشی از این تورم هر ساله گفت: تورم همچون یک بیماری است و موجب می‌شود که تخصیص منابع نابهنجار باشد و توزیع درآمد نیز به نفع طبقات ثروتمند و به زیان طبقات ضعیف باشد.

وی معتقد است: باید هر چه زودتر روند تورمی در کشور کاهش پیدا کند و این موضوع نیز تنها با مدیریت روانی جامعه و کاهش تزریقی نقدینگی به سیستم اقتصادی کشور از سوی دولت و بانک مرکزی، محقق می‌شود.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: این روند کاهش تورم در سال‌های اخیر در کشور در حال انجام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
0
0
شماها که مدعی تورم 60-70 درصدی تورم با آغاز یاران‌ها بودید باز دوباره شروع کردید کشور در سال آینده 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.؟!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
0
0
لااقل افزایش حقوق هم به همین مقدار باشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین