کد خبر: ۱۲۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۱:۴۸

این ره به کرملین می رود

آفتاب‌‌نیوز : در این راستا، ایران قصد دارد که با نفوذ در جامعه بین المللی، شرکای دیگری مانند ایتالیا و یا اعضای جنبش عدم تعهد مثل هند، مالزی و افریقای جنوبی را پای میز مذاکره بیاورد. 

مدتی است که جامعه جهانی، به خاطر مواضع متناقض امریکا و سه کشور اروپایی درمورد برنامه هسته ای ایران دچار شکاف شده است. سه کشور اروپایی، ایران را به ایجاد شکاف در شورای حکام متهم کرده و امریکا نیز به شدت بر شورای امنیت سازمان ملل فشار می آورد تا راه اعمال تحریمهای احتمالی بر ایران، هموار شود. 

در همین حال، علی اکبر ولایتی وزیر سابق امور خارجه ایران که از معاونان مقام معظم رهبری نیز هست اعلام کرده است که ایران، دست پیش را گرفته است. 

وی معتقد است اگر پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع یابد، ضرب الاجلی برای ایران تعیین خواهد شد در بدترین شرایط، ایران باید تحریها را تحمل کند. 

وی می گوید احتمال عدم وتو تحریمها از سوی روسیه و چین وجود دارد اما در عین حال، این دو کشور برای متعادل و ملایم کردن موضع شورای امنیت تلاش خواهند کرد.
 
در همین حال، سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواسته است که به عنوان آخرین راه حل، میان ایران و اروپا وساطت کند. برلوسکونی حتی تاکید کرده است که پوتین می تواند تنها گزینه میانجیگری برای حل بحران هسته ای ایران باشد زیرا هم ایران و هم امریکا تا حد زیادی به پوتین اعتماد دارند. شاید راه حل این جریان، از کرملین بگذرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۷
0
0
جالب بود بخصوص تيترش!
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۹
0
0
باز هم ايول به آقاي دكتر احمدي نژاد!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین