کد خبر: ۱۲۲۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۶
کنگره بین‌المللی آیت‌الله مرعشی نجفی

احمدی‌نژاد: قم پایگاه انتشار اندیشه حکومت جهانی است

باید ضرورت حکومت جهانی در دنیا مطالبه شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (پنج‏شنبه) در کنگره بین‌المللی آیت‌الله مرعشی نجفی در سخنانی با اشاره به اینکه معرفی یک عالم و بررسی شخصیت عالم بزرگی همچون آیت‌الله مرعشی نجفی اقدامی ارزشمند است، گفت: آیت‌الله مرعشی نجفی همچون شهابی درخشان در آسمان بشریت نورافشانی می‌کند.

وی تصریح کرد: شاید این سؤال پیش آمده باشد که چرا این عالم بزرگ و امثال او عمرشان آن‎قدر پربرکت بوده و وجود آنها آن‎قدر درخشان است، در اینجا باید بگوییم اگر بخواهیم انسان را در یک کلمه تعریف کنیم، باید بگوییم که آیت‌الله مرعشی نجفی یک انسان متعالی و کمال‎یافته بود. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: انسان مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع آفرینش است و اگر انسان را از هستی برداریم، چیزی از این عالم مخلوقات باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: عزیزترین و مهم‌ترین مخلوق خدای متعال انسان است و خداوند انسان را خلق کرده و از او خواسته است که خودش را بالا بکشد تا جلوه تمام‎نمای خداوند شود. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برای تحقق انسان دو جریان همراه هم باید حرکت کنند، ادامه داد: یک جریان از آسمان است که جریان فیض الهی رحمت و هدایت است و واسطه این جریان انسان کامل است.

وی تصریح کرد: جریان هدایت و رحمت به طور مداوم جاری است و از این طرف هم باید جریانی از درون هر انسان به سمت آسمان شکل بگیرد که جریان کمال‎جویی، حق‎طلبی و خداخواهی است و تنها راه رسیدن به قله و حرکت کردن در مسیر درست و رسیدن به خدا پیوستن به انسان کامل است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه انسان کامل هم راه و هم راهنما است، تصریح کرد: راه خدایی شدن حرکت در مسیر انسان کامل است. 

وی یادآور شد: انسان هر مقدار خود را به انسان کامل نزدیک کند، جلوه‌ای از او می‌شود و نزدیک شدن به انسان کامل نزدیک شدن به خدا است و انسان کامل آیینه تجلی اتمّ و اکمل خدای متعال است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برای رسیدن و پیوستن به انسان کامل و طی کردن صراط ‌المستقیم باید از دو عنصر کلیدی بهره گرفت، اظهار داشت: عنصر اول علم است، علم راه پیوستن به انسان کامل و خدایی شدن است و اگر علم آمد حلم، رحمت، رأفت، حکمت و تعالی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال علم مطلق، حکمت مطلق، قدرت مطلق و رأفت مطلق است، بیان داشت: کار علمی بالاترین، زیباترین و اثرگذارترین کاری است که یک انسان می‌تواند انجام دهد و اگر خدای متعال دریچه علم را به‏روی انسان می‌بست امکان حرکت به سمت خدا و امکان تعالی و کمال از انسان سلب می‌شد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: آیت‌الله مرعشی نجفی از نظر علمی در اوج قرار دارد و از همه موجودیت خودش برای خدمت به جامعه استفاده کرده است.

وی کلید دوم را که ناشی از علم است، رحمت و عشق عنوان کرد و ادامه داد: اگر عشق به خوبی‌ها، کمال و انسان کامل که تجلی عشق به خدا است در وجود انسان نباشد، فرصت شکوفایی پیدا نمی‌کند و آن عنصری که حرکت می‌آفریند و انگیزه ایجاد می‌کند، عشق به خدا و تجلی عشق به خدا، عشق به انسان کامل است.

احمدی‌نژاد یادآور شد: عشق به انسان کامل معیار و میزان اندازه‌گیری عشق به خدا و میزان سنجش عشق به خوبی‌ها و کمالات انسانی است و انسان کامل عینیت همه خوبی‌ها است. 

وی با بیان اینکه در وجود آیت‌الله مرعشی نجفی علم حقیقی جریان داشته است، تصریح کرد: اگر عشق نباشد امکان ندارد کسی هرروز 20 ساعت گرسنگی بکشد تا علوم را حفظ کند و ما امروز شاهد هستیم که این گنجینه با تلاش‌های ایشان حفظ شده است.

احمدی‌نژاد گفت: موضوع آفرینش انسان است؛ البته قدر انسان ناشناخته است و شیطان صفتان هنوز اجازه نداده‌اند که قدر انسان شناخته شود، البته جرقه‌هایی زده شده و شهاب‌هایی درخشیده است ولی هنوز بشریت طعم زیبا و شیرین حقیقت انسان بودن را نچشیده است. 

وی تاکید کرد: زمانی این فرصت مهیا می‌شود که حاکمیت انسان کامل همه شئون فردی و اجتماعی زندگی بشریت را در بر بگیرد و جلوه عدالت، رحمت و رأفت خدا متجلی شود.

احمدی‌نژاد تنها راه شکوفا شدن استعدادهای انسان را حاکمیت انسان کامل دانست و یادآور شد: همه پیامبران الهی آمده‌اند و تلاش کرده‌اند که بشریت را با مفهموم حاکمیت انسان کامل آشنا کنند و همه علمای ما همواره تلاش کرده‌اند که انسان‌ها را به طراز انسان کامل نزدیک کنند.

وی با طرح این سؤال که چرا حاکمیت انسان کامل محقق نشده است، افزود: حاکمیت انسان کامل زمانی محقق می‌شود که زمینه استعداد و ظرفیت جامعه بشری آماده پذیرش شود. 

احمدی‌نژاد گفت: حاکمیت انسان کامل جهانی است و شرط تحقق آن این است که انسان جهانی شود و زمانی که انسان‌ها در بند قوم و قبیله هستند، حاکمیت جهانی معنا ندارد، بنابراین باید ضرورت حکومت جهانی در دنیا مطالبه شود.

وی تاکید کرد: به‎لطف مجاهدت پیامبران، اهل بیت پیامبر گرامی اسلام، علمای بزرگ و به لطف فداکاری‌های ملت ایران و به لطف پیشرفت‌های علمی بشریت مرزها به سرعت در حال برچیده شدن است و اندیشه جهانی به سرعت در حال گسترش است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: نظم نوین جهانی طرح فریب و بدلی برای مطالبه روبه‌رشد جامعه بشری برای تحقق حکومت جهانی است که به‎فضل الهی برچیده می‌شود.

وی بیان داشت: به‏فضل الهی جامعه بشری به سرعت در این مسیر در حال حرکت است و این طاغوت‌ها و مستکبرینی که در نوع خود در مقایسه با طاغوت‌های طول تاریخ به لحاظ فساد، چپاول‌گری، خشونت، ضدیت با ارزش‌های الهی و آسمانی، ضدیت با اصل و حقیقت انسان و انسان کامل، کشتار و جنایت علیه بشریت بی‌نظیرند، در حال فروریختن هستند.

احمدی‌نژاد یادآور شد: بیداری انسانی در سراسر زمین در حال وقوع است و حرکت اصلی در راه است و نشانه‌های آن در گوشه و کنار دنیا آشکار شده است.

وی با بیان اینکه امروز ما دو مأموریت به‏عهده داریم، مأموریت اول را الگوسازی دانست و افزود: به اعتقاد من خدای متعال همان‎گونه که پیامبران، اهل بیت علیهم السّلام، مجاهدان و مصلحان را آفرید و برای هرکدام مأموریتی قرار داد، ایران را آفرید و برای آن مأموریتی قرار داد و هم آن را در فراز و نشیب حوادث تاریخی آب‎دیده کرد و هم امکانات و ظرفیت‌ها را در اختیار او قرار داد تا امروز مأموریت خود را انجام دهد.

رئیس جمهور گفت: تبیین، تدوین و انتشار اندیشه حکومت جهانی و انسان کامل دیگر مأموریت است و پایگاه اصلی این مأموریت‌ها قم است.

وی ادامه داد: هدیه‌ای بالاتر از این برای بشریت وجود ندارد که در برابر اندیشه سیاه مادی، اندیشه الهی پیوستن و برقرار کردن حاکمیت جهانی انسان کامل را به بشریت عرضه کنیم. 

احمدی‌نژاد اضافه کرد: همه اندیشمندان و علما نیز این مأموریت‌ را به‏عهده دارند و کار علمی حقیقی غیر از دعوت به انسان کامل نیست و رمز ماندگار علمای ما این است که همه حیات خود را به عشق انسان کامل و در معرفی انسان کامل صرف کرده‌اند.

وی بیان داشت: هر مقدار فهم بشریت از انسان کامل بالاتر رود، علمای اصیل ما متجلی‌تر، نورانی‌تر و درخشان‌تر هستند و هرچقدر انسان جلوتر برود، ظرفیت بالاتری پیدا می‌کند و قدرشناس زحمات و خدمات علما است.

احمدی‌نژاد گفت: از فرزند علامه مرعشی نجفی و همکاران ایشان و کسانی که کمک کردند که این کنگره برگزار شود، تقدیر کرده امیدوارم که این مسئله آغاز راه باشد‌.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین