کد خبر: ۱۲۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۱:۴۷

اشتباه کردیم

آفتاب‌‌نیوز : صباح زنگنه مشاور وزارت امور خارجه لغو سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي به نيويورك براي شركت در نشست رؤساي مجالس جهان،را كار درستي ندانست و اظهار عقیده کرد:بايد دست‌‏كم يك نفر از نمايندگان مجلس براي تصويب قطعنامه يا بيانيه‌‏اي بر ضد آمريكا در اجلاس شركت مي‌‏كردند. 

به اعتقاد زنگنه ما در اين ماجرا وارد سناريوسي طولاني شديم كه آمريكا براي القاي اين موضوع به جهان درست كرده بود كه « ايران با دنيا مشكل دارد. 

وي با انتقاد از بخش‌‏هايي كه به تبليغاتي‌‏شدن موضوع كمك كردند، گفت: هر چند پيگيري‌‏هاي غير اعتراض‌‏آميزي نيز از طريق دفتر ايران در نيويورك انجام گرفت اما در تله‌‏اي افتاديم كه سياستمداران آمريكا طراحي كرده بودند و بدون اينكه از طرف ديپلماتيك به اين اقدام اعتراض كنيم با فاصله زيادي، موضوع را در افكار عمومي مطرح كرديم. 

مشاور وزارت امور خارجه با تأكيد بر اينكه چنين اقدامي حتي در بدترين شرايط دوران جنگ هم انجام نشد، گفت: در آن زمان، حضرت آيت‌‏لله خامنه‌‏اي، رئيس‌‏جمهور كشور بودند و به آمريكا رفتند. 

وي با بيان اينكه يكي ازدلايل اين اقدام، محاسبه ظرفيت بخش‌‏هاي مختلف سياست‌‏خارجي و قدرت عكس‌‏العمل بموقع اجرايي و غير تبليغاتي است، گفت: نبايد واكنش‌‏هاي خود را در اين‌‏باره به اقداماتي با مصارف داخلي محدود مي‌‏كرديم بلكه بايد با حضور در اجلاس و تلاش براي صدور يك قطعنامه يا بيانيه بر ضد واشينگتن، دولت آمريكا را با مشكل جدي‌‏تري مواجه مي‌‏كرديم. 

زنگنه تصريح كرد: لغو سفر كار درستي نبود زيرا يكي از اهداف آمريكا و رژيم صهيونيستي از اين قبيل اقدامات جلوگيري از حضور جمهوري اسلامي ايران در مجامع بين‌‏المللي است و ما با اين اقدام به دست خود، اين كار را انجام داديم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین