کد خبر: ۱۲۲۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۰

قیمت پنبه ۳ برابر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، با اعلام خبر بالا افزود: علاوه بر افزایش قیمت، این محصول در بازار‌های داخلی و جهانی کمیاب شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط با توجه به کمبود پنبه و روند صعودی قیمت این محصول، تولیدکنندگان داخلی پنبه نیز از عرضه مقدار ناچیز موجودی این محصول به بازار خودداری می‌کنند.

او تصریح کرد: این شرایط در حالی است که پنج، شش ماه پیش پنبه در بازارهای جهانی به قیمت دو هزار تومان به وفور عرضه می‌شد، اما اشتباه وزارت جهاد کشاورزی در ممنوعیت واردات پنبه در آن زمان موجب شد که بهترین فرصت برای تامین پنبه مورد نیاز صنعتگران داخلی از دست برود.

به گفته کاردان، البته در همان زمان صنعتگران چینی پنبه را به قیمت دو تا ۲.۵ دلار خریداری کردند و در حال حاضر محصولات تولید شده از آن پنبه به قیمتی ارزان‌تر از قیمت فعلی پنبه وارد کشور می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، گفت: در شرایطی که قیمت پنبه افزایش حدود سه برابری داشته است، دولت باید با اتخاذ سیاست‌های حمایتی همچون معافیت مالیاتی و کمک به واردات پنبه مورد نیاز، واحدهای نساجی را برای عبور از این بحران یاری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین