کد خبر: ۱۲۲۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲

افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی‌ در سال90

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خسرو دانشجو در حاشیه جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: دو ماهه پایان سال 89، نرخ‌ کرایه‌ها 15 درصد افزایش داشت که براساس مصوبه امروز شورا 15 درصد دیگر نیز برای سال آینده افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی را پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود پول خرد مبنای تغییرات 25 تومان است و ممکن است در برخی از خطوط قیمت‌ها بیش از 15 تومان افزایش یابد.

دانشجو با بیان اینکه شورا شهرداری را مکلف کرد در سال آینده تمامی تاکسی‌ها مجهز به دستگاه کارت خوان اعتباری شوند، گفت: مسافرانی که دائماً از تاکسی استفاده می‌کنند حق دارند باقی کرایه‌های خود را دریافت کنند. همچنین رانندگان تاکسی نیز باید به میزان حقشان کرایه طلب کنند که استفاده از این کارت‌خوان‌ها سبب حل اختلاف و اوقات تلخی میان مسافر و راننده می‌شود و همان اتفاقی که برای اتوبوس‌ها و مترو رخ داده در تاکسی‌ها نیز انجام می‌شود.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به دو نرخی بودن تاکسی‌های فرودگاه امام گفت: برخی از این تاکسی‌ها که تحت نظر وزارت راه بودند نرخ ثابتی را دریافت می‌کردند و تاکسی‌هایی که زیر نظر شهرداری بودند براساس تاکسیمتر کرایه دریافت می‌کردند که مصوب شد همگی نرخ ثابت وزارت راه را دریافت کنند.

وی با اشاره به تشکر اعضای شورای شهر از شهردار تهران به دلیل گزارشی که در حضور مقام معظم رهبری ارایه کرد، گفت: هفته گذشته در مراسمی که به مناسبت روز درخت‌کاری برگزار شد شهردار تهران در حضور مقام معظم رهبری گزارشی جامع و کامل ارایه کرد که شورا از این گزارش تقدیر کرد.

دانشجو با بیان اینکه در جلسه امروز شورا به درخواست سازمان محیط زیست استان تهران در مورد با آب آشامیدنی شهر تهران رسیدگی شد، گفت: به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه سد لار که بخشی از آب آشامیدنی تهران را تامین می‌کند‌، سازمان محیط زیست استان تهران نگرانی‌هایی را در خصوص آلودگی آب تهران ابراز و از شهرداری درخواست حمایت ویژه در جلوگیری از ساخت و سازها را داشت. شورا نیز مصوب کرد هرگونه حمایتی در این خصوص انجام می‌شود و خواستار رسیدگی ویژه دستگاه قضائی و دادگستری استان تهران شد تا همان گونه که هوای تهران آلوده است، این آلودگی دامنگیر آب تهران نیز نشود.

دانشجو در ادامه این نشست به تصویب بودجه سال90 شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و شرکت‌های وابسته به شهرداری اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری نسبت به سال گذشته افزایش ندارد زیرا درآمدها نیز افزایشی پیدا نکرده است.

وی گفت: بودجه عمومی شهرداری تهران 74 هزار و 749 میلیارد و 954 میلیون و 622 هزار ریال است که 47هزار و 587 میلیارد و 387 میلیون و 223 هزار ریال نقدی و الباقی به صورت غیرنقدی است.

به گفته وی، برای نخستین بار بودجه سازمانها براساس مصوبه شورا به تایید شورای شهر رسید.

دانشجو با اشاره به عدم تایید بودجه سازمان نوسازی گفت: سازمان نوسازی برخلاف مصوبه شورا 22 شرکت در 22 منطقه ایجاد کرده است که در صورت انحلال این شرکتها باب گفتگو باز است و می تواند برای تصویب بودجه با شورا مذاکره کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین