کد خبر: ۱۲۲۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵

20 هزار کشته در تصادفات امسال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار اسکندر مومنی صبح دوشنبه در حاشیه همایش آماده باش همیاران پلیس در طرح نوروزی سال 90 گفت: ماموریتی که به همیاران پلیس در سراسر کشور داده می شود رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حفظ سلامت والدین و مردم در رانندگی است.

وی ادامه داد: همیاران پلیس در ایام نوروز به 6 تخلف حادثه ساز شامل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی، صحبت با تلفن همراه و... به صورت ویژه رسیدگی می‌کنند.

مومنی گفت: همیاران ترافیک سهم بسزایی در کاهش تصادفات در سال‌های گذشته داشته‌اند و امیدواریم که در نوروز نیز به کمک پلیس آمده و موجب کاهش تصادفات شوند.

وی گفت: این افراد در آینده مسئولیت مستقلی را در جامعه می‌پذیرند که این مسئولیت نهادینه کردن قانون در جامعه است.

مومنی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر میزان تصادفات جاده‌ای در سال جاری گفت: تاکنون حدود 20 هزار نفر بر اثر سوانح و تصادفات کشته شده‌اند که امیدواریم در ایام نوروز شاهد کاهش این نوع آمار باشیم.

وی با اشاره به تصادفات حادثه ساز در سال جاری گفت: سرعت غیرمجاز به علت شتاب و عجله مهمترین علت بروز تصادفات در سال جاری بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: بیش از 70 درصد علت بروز تصادفات شامل سرعت غیر مجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و صحبت با تلفن همراه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین