کد خبر: ۱۲۲۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱

افزایش 40 درصدی آمار زندانیان استان یزد نسبت به سال 88

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس کل دادگستری استان یزد میزان زندانیان استان را نزدیک به 3 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود 55 درصد غیر بومی و 45 درصد بومی هستند. 

غلامحسین حیدری طی سخنانی در جمع مسئولان قضایی استان یزد ضمن ارائه گزارش کاملی از عملکرد دستگاه قضایی این استان در سال جاری، با بیان مطلب افزود: مواد مخدر و سرقت بیشترین جرم زندانیان استان است و در سال جاری تعداد زندانیان نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد افزایش یافته است. 

وی همچنین به وظیفه قانونی قوه قضاییه در خصوص پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: با توجه به پیچیدگی جامعه و تغییر ساختار آن، قوه قضاییه به تنهایی نمی‌تواند بحث پیشگیری از وقوع جرم را دنبال کند و این امر به یک عزم ملی نیاز دارد. 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این جلسه اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم دامنه بسیار گسترده‌ای دارد و قطعا یک دستگاه و نهاد نمی‌تواند این اقدام مهم را انجام دهد؛ لذا ضروری است تمامی نهادها قوه قضاییه را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه یاری کنند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی صدوقی افزود: متاسفانه آمارها موید افزایش میزان جرایم در جامعه است و پیشگیری از وقوع جرم بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. 

وی در ادامه از تلاش‌های صادقانه قضات و کارمندان دادگستری کل استان یزد تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: حجم زیاد پرونده‌های ورودی و مختومه کردن این تعداد پرونده نشان‌دهنده تلاش مضاعف قضات و کارمندان دادگستری است. 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: آنچه که ضروری به نظر می‌رسد اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه و کاهش میزان ورودی پرونده به دستگاه قضایی است. 

صدوقی در ادامه به نقص موجود در برخی قوانین و لزوم به‌روز شدن آنها نظیر قوانین مربوط به مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بازنگری در برخی قوانین و تصویب قوانین جدید متناسب با زمان، قطعا موجبات پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را افزایش می‌دهد. 

نماینده مقام معظم رهبری در استان یزد، توجه کامل دستگاه قضایی به قانون را رمز موفقیت این دستگاه دانست و افزود: دستگاه قضایی باید جدا از جوسازی‌ها و جریانات مختلف، اقدامات قانونی خویش را انجام دهد و با قاطعیت با مجرمین برخورد کند. 

وی در پایان، عملکرد دستگاه قضایی در زمینه برخورد با زمین‌خواران، اراذل و اوباش، سارقان و قاچاقچیان مواد مخدر را قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد که این روند با قاطعیت بیشتری تداوم یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین