کد خبر: ۱۲۲۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۲

ارسال پیامک‌های مشکوک برای فریب صنعت‌گران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبر بسیار خوبی بود، اگر واقعیت می داشت. ارائه تسهیلات، آن هم میلیاردی؛ و کدام صنعت‌گری را می شناسید که چنین تسهیلاتی را آرزو نکرده باشد.
برای همین این پیامک اگر چه آرزوی بسیاری از آن‌هاست اما کمتر باورش می‌کنند. 
چون حرف از چیزی شبیه غیرممکن زده است.با این حال خانه صنعت ومعدن،این پیامک‌ها را مشکوک اعلام کرده واز اعضای خود خواسته است دریافت آن را اطلاع دهند.

اخیرا گروهی به نام «سرمایه‌گذاری اوراسیا» به برخی واحدهای صنعتی پیامک‌هایی ارسال کرده و پیشنهاد اعطای تسهیلات میلیاردی به این واحدها داده است.

این خبری است که خانه صنعت و معدن اعلام کرده است. این گروه سایتی به آدرس www.co.orasia.biz را هم در پیامک خود آورده که نام برخی از بانک‌های دولتی و خصوصی کشور چون ملت، سامان و اقتصادنوین در آن استفاده شده است.
 
این گروه البته در پیامک‌های خود جهت واریز تسهیلات درخواست کرده مبالغی را به عنوان هزینه افتتاح به حساب این گروه واریز شود.

در حالی که اعطای تسهیلات به حوزه صنعت و تولید پروسه‌ای طولانی دارد و داد صنعت‌گران را درآورده و حتی در صورت مصوب شدن پرداخت تسهیلات و تایید آن شرایط و ضوابط سختی باید محقق شود، این پیامک مشکوک به نظر می‌رسد.
 
به همین دلیل سوی خانه صنعت و معدن با ارسال نامه به اعضای خود و سایر واحدهای تولیدی از آنان خواسته تا در صورت دریافت چنین پیامکی اطلاع‌رسانی کنند تا منشا و فرستندگان این پیامک مشخص شوند.

بعید نیست که این هم شیوه نوینی در کلاه‌برداری از فعالان حوزه صنعت باشد که پس از هدفمندی یارانه‌ها نیاز دوچندانی به تسهیلات دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین