کد خبر: ۱۲۳۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹

بافت‌های فرسوده‌ی تهران در سال ۹۰ بودجه نخواهند داشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در بودجه سال آینده شهر تهران هیچ پولی برای هزینه و تامین مالی در بافت‌های فرسوده درنظر گرفته نشده است 

به گزارش سایت رستاک به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی که شهرداری تهران ماه گذشته لایحه بودجه اداره پایتخت را با ارزش ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، برای تصویب تقدیم شورای‌شهر کرد، روز گذشته معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران اعلام کرد که شورا فقط با ۷ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان از این بودجه، موافقت کرده و به دلیل آنچه اعضای شورا «پرهیز از ریسک» خوانده‌اند، با افزایش ۱۲ درصدی بودجه سال ۹۰ در مقایسه با سال جاری مخالفت کرده‌اند. 

رقم بودجه سال آینده شهر تهران که هم‌اکنون در فرمانداری برای تایید نهایی قرار دارد، فقط ۲۰۰ میلیارد تومان نسبت به بودجه امسال افزایش پیدا کرده است که عملا افزایش واقعی محسوب نمی‌شود. به گزارش دنیای‌اقتصاد، شورای شهر تهران که تعیین‌کننده بودجه نهاد مدیریتی پایتخت است، با تصویب ۷ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه ۸ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومانی مورد درخواست شهرداری، تصمیم به افزایش ناچیز درآمدهای این نهاد گرفت تا به این ترتیب شهرداری در انتظار افزایش منابع درآمدی و دریافت متمم، سال جدید را آغاز کند. 

شهرداری تهران که امسال از ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برخوردار بود، در پی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس ۱۵ درصد نرخ تورم را افزایش خواهد داد، ۱۲ درصد افزایش بودجه برای سال ۹۰ در نظر گرفت؛ اما این افزایش مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار نگرفت. 

به گفته مناف هاشمی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری تهران استدلال شورای شهر برای رد افزایش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری، پرهیز از ریسک و در واقع واقعی دیدن تحقق درآمدهای شهرداری بوده است. 

هاشمی روز گذشته در نشستی به خبرنگاران گفت: از کل بودجه سال آینده شهرداری، ۴ هزار و ۷۵۸ میلیارد تومان نقدی و ۲ هزار و ۷۱۶ میلیارد تومان غیرنقدی است. 

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی شهرداری تصویب نشده که این رقم روی بخش‌های مختلف آسیب وارد خواهد کرد. 

به گفته وی، این ۸۰۰ میلیارد تومان بیشتر مربوط به بودجه سازمان نوسازی و بخشی از بودجه حمل‌ونقل تهران می‌شود که قرار است در اردیبهشت سال آینده این دو بخش با ارائه گزارشی به شورا تلاش کنند تا بودجه خود را به دست آورند. در واقع شورای شهر با ارسال مصوبه خود به فرمانداری، در حالی پرونده بودجه سال ۹۰ شهرداری را تمام شده اعلام کرد که هنوز تکلیف بودجه سازمان نوسازی و بخشی از بودجه حمل و نقل مشخص نیست. 

البته آن طور که معاون برنامه ریزی شهردار تهران می‌گوید: ۲ دوازدهم از بودجه سازمان نوسازی تصویب شده و این به معنای اختصاص بودجه به سازمان است. 

طی چند ماه گذشته اعضای شورای شهر تهران با ایراد انتقادهایی شدید که در نهایت منجر به ناکارآمد قلمداد شدن سازمان نوسازی شهرداری تهران شد، از یاری رساندن به متولی نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران خودداری کردند و حتی کار تا آنجا پیش رفت که در جلسه یکشنبه شورای شهر پیشنهادهایی برای منحل کردن این سازمان مطرح شد. البته معاون شهردار از اشاره به دلایل شورا برای حذف بودجه سازمان نوسازی خودداری و همه چیز را به اردیبهشت سال ۹۰ موکول کرد. با تمام این اوصاف هاشمی بودجه سال ۹۰ را بسیار واقعی و عملیاتی ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که این بودجه به طور کامل محقق شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین