کد خبر: ۱۲۳۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بودجه ۹۰ با احکام برنامه پنجم همخوانی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۰ نسبت به سال جاری تنها حدود ۱۰ درصد افزایش یافته که قانع کننده نیست و باید با همکاری اعضای کمیسیون تلفیق و نمایندگان در صحن علنی این بودجه را افزایش دهیم. 

علی کریمی فیروزجایی بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش را ناکافی دانست و اظهار کرد: انتظار داشتیم بودجه آموزش و پرورش افزایش بیشتری داشته باشد چراکه میانگین افزایش‌ها بودجه سایر دستگاه‌ها بیش از ۲۰ درصد است در حالیکه بودجه آموزش و پرورش تنها در دو بخش افزایش دارد. 

وی افزود: متاسفانه در بقیه حوزه‌های مربوط به آموزش و پرورش نظیر بخش نیروی انسانی و پرسنل و بقیه موارد به شدت نگرانیم چراکه با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مدارس شبانه روزی و هنرستان‌ها به شدت با مشکل مواجه می‌شوند و این در حالیست که در لایحه پیشنهادی دولت هیچ بودجه‌ای به این امور اختصاص نیافته است. 

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش برای تحقق اهدافش نیاز به توجه بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم با رای مثبت اعضای کمیسیون تلفیق و نمایندگان در صحن علنی مجلس پیشنهادات کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیته آموزش و پرورش به تصویب برسد تا بتوانیم نگرانی‌های بوجود آمده را برطرف کنیم. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره اعتقاد برخی از نمایندگان در خصوص عدم همخوانی بودجه۹۰ با احکام برنامه پنجم تصریح کرد: در بندهای حوزه علم و فناوری برنامه پنجم در خصوص آموزش و پرورش وظایفی به دولت تکلیف کرده‌ایم تا به آموزش و پرورش در جهت ارتقای کارآموزی در سه بعد مهارت، دانش و تربیت کمک شود و تحول بنیادینی که از سال‌ها قبل مدنظر مقام معظم رهبری است تحقق یابد، بنابراین سال ۹۰ به عنوان نخستین سال اجرای برنامه پنجم باید توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش می‌شد تا احکام برنامه را عملیاتی کند. 

کریمی فیروزجایی در خاتمه تاکید کرد: بودجه آموزش و پرورش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۸۹ به ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال آینده افزایش پیدا کرده است در حالیکه ما معتقدیم بودجه آموزش و پرورش باید بیشتر از این ها افزایش پیدا کند تا بتوانیم دغدغه‌های خانواده‌ها و دلسوزان نظام به آموزش و پرورش را برطرف کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین