کد خبر: ۱۲۳۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
کواکبیان، نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی:

هتاکی و فحاشی مخالف اندیشه‌های امام و رهبری است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب باید آویزه گوش هتاکان و فحاشان شود و آنها با هدایت‌گری و نصایح مقام معظم رهبری در سال جدید دست از هتاکی بردارند و به ارزش‌های اسلامی برگردند. 

کواکبیان در نطق میان دستور خود از انفعال و بی‌برنامگی دستگاه دیپلماسی کشور انتقاد کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در اولین فرصت مناسب، نسبت به تحولات کشورهای مصر و تونس واکنش نشان دادند و موضع گیری کردند؛ بنابراین ضعف دستگاه دیپلماسی ماست که نسبت به تحولات کشورهای منطقه و بیداری اسلامی مردم برخی کشورها هیچ موضع‌گیری شفاف و روشنی نمی‌کند و به حالت انفعال فرو رفته است. 

وی تأکید کرد: انفعال و عدم موضع گیری قاطع ایران در حمایت از بیداری اسلامی مردم منطقه، موجبات سوء استفاده زورگویان کشورهای مستبد و استکبار جهانی غرب را فراهم می‌کند و همه چیز را به ضرر کشورهای اسلامی پیش می‌برد. 

کواکبیان با تأکید بر ضرورت حمایت شدید و شفاف از خیزش‌های اسلامی منطقه، تصریح کرد: زورگویان و مدافعان آنها باید مواضع روشن ایران را در حمایت از خیزش‌های اسلامی بدانند و نباید بپندارند که ایران منافع دیپلماتیک موقتی را به انقلاب‌های اسلامی و بیداری و آگاهی همسایگان خود ترجیح می‌دهد. 

نماینده سمنان در ادامه به مسائل حوزه انتخابیه خود پرداخت و انتقال پایتخت از تهران به استان سمنان را یکی از مهم‌ترین واجبات کشور عنوان کرد. 

کواکبیان تأکید کرد: اگر زلزله‌‌ای در تهران رخ دهد، برای جمهوری اسلامی ایران فاجعه‌بار خواهد بود؛ بنابراین از دولت و مجلس می‌خواهیم تا با تعیین ردیف بودجه خاص در لایحه بودجه 90، امکان تسهیل و تسریع انتقال پایتخت از تهران به سمنان را فراهم کنند. 

وی با اشاره به قرار گرفتن استان سمنان در راه بین الحرمین، اظهار داشت: از دولت و وزارت راه و ترابری تقاضا داریم تا پروژه راه حرم تا حرم را هرچه سریع‌‌تر اجرایی کنند و تلاش شود تا این راه از کنار شهرها بگذرد و موجب رشد و توسعه بازرگانی شهرها شود. 

کواکبیان همچنین از رئیس سازمان تربیت بدنی خواست تا توجه بیشتری به باشگاه استیل آذین که تنها باشگاه خصوصی کشور است، مبذول داشته و مقدمات انتقال این باشگاه به سمنان را فراهم کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین