کد خبر: ۱۲۳۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵

مصلحی: در شب چهارشنبه‌سوری اتفاق خاصی نيافتاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین مصلحی در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در سال 89 در جمع خبرنگاران به ارزیابی از عملکرد وزارتخانه متبوعش پرداخت و با برشمردن برخی از دستاوردهای این وزارتخانه، گفت: برخی از سرویس‌های اطلاعاتی این ادعا را داشتند که توانسته‌اند موقعیت‌هایی را با همکاری برخی از مجموعه‌ها برای یک‌سری اقدامات پیدا کنند و مجموعه وزارت اطلاعات توانست این مجموعه‌ها را مورد شناسایی قرار دهد، در آنها نفوذ کند، بخصوص مجموعه موساد و سرویس‌های دیگر همراه آن که ادعای زیادی در این ارتباط داشتند، ولی وزارت اطلاعات توانست آنها را در یک موقعیت منکوب قرار دهد و حتی بر برخی از پایگاه‌های آنها و حتی بر پایگاه‌هایی که در اطراف کشور دارند، اشراف داشته باشند. 

وزیر اطلاعات ادامه داد: موفقیت دیگری که کسب کردیم در فضای سایبری و شبکه‌های مجازی بود. البته من نمی‌توانم این موضوع را باز کنم. قطعا آمریکا متوجه می‌شود، ما چه می‌گوییم. آنها در شبکه‌های مجازی طراحی‌های سنگینی داشتند که نظام ما را با چالش مواجه کنند. الحمدالله سربازان گمنام امام زمان(عج) با کارهای اطلاعاتی که در شبکه مجازی داشتند توطئه‌های آنها را خنثی کردند و بعضا خود آنها به این موضوع اعتراف کردند. بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای اعتراف کردند که چگونه ارتش سایبری ایران توانست اهداف آنها را خنثی کند. 

وی به دیگر موفقیت این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: یکی از موفقیت‌های این وزارتخانه در بحث شبکه‌های هرمی بود که این شبکه‌ها یک تهدید جدی برای اقتصاد کشور و مسائل اجتماعی کشور است که بحمدالله با همکاری دستگاه‌های مختلف ما در این جهت به موفقیت خوبی دست پیدا کردیم. مردم و خصوصا جوانان احساس نکنند که شبکه‌های هرمی شبکه‌های حرکت‌های داخلی هستند، بلکه پشت آنها سرویس‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی خارج هستند. برای اینکه نظام را با چالش مواجه کنند. 

مصلحی گفت: اینها نمونه‌ای از موفقیت‌های وزارت اطلاعات در سال 89 بود. 

وزیر اطلاعات همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا هدفی بوده که در سال 89 درصدد تحقق آن بوده‌اید، ولی نتوانسته‌اید آن را محقق کنید و در سال 90 پیگیر آن خواهید شد؟ گفت: مواردی بوده است و برخی از پروژه‌هایی بوده است که به دلیل این‌که با چالش‌ها و موارد دیگری مواجه شده بودیم در اجرای آنها تاخیر شده و در سال آینده آنها را پیگیری می‌کنیم، ولی این موارد محوری نبودند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا در روز گذشته با توجه به اطلاعیه‌هایی که برخی از گروه‌های اپوزیسیون داده بودند، اتفاقی افتاد یا نه؟ گفت: جهت اطلاع عرض می‌کنم که هیچ استقبالی از این مجموعه‌ها صورت نگرفت. در شبکه‌های مجازی سرمایه‌گذاری فراوانی و عربده‌کشی در این ارتباط کرده بودند که بحمدالله استقبال نشد. مردم نیز برنامه چهارشنبه سوری را که به هر حال سنتی در بین مردم است،داشتند، ولی اتفاق خاصی نیفتاد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین