کد خبر: ۱۲۳۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲

احمدی‌نژاد: پاسخ توده‌های مردم را نمی‌توان با زور و توپ و تانک داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در سال جاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تحولات منطقه و سرکوب شدید مردم بحرین اظهار داشت: باید توجه داشت که امروز دیگر در هیچ‌جای جهان نمی‌توان با توپ و تانک به مقابله با مردم پرداخت و خواسته‌های آنها را نادیده گرفت. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی حکومت‌ها هستند، گفت : تجربه نشان داده است که رفتارهای خشونت‌آمیز در مواجهه با مطالبات مردم به سرانجام نمی‌رسد و سران کشورهای منطقه فقط با جلب نظر مردم خود می‌توانند دوام داشته باشند. 

وی با تاکید بر اینکه صف آرایی در برابر توده‌های مردم آن هم با توپ و تانک و مسلسل رفتاری زشت و غیر‌انسانی است،گفت : متاسفانه برخی کشورهای منطقه برای سرکوب مردم بحرین، نیروی نظامی اعزام کرده‌اند که این کار غیر انسانی است، اینان باید از سرنوشت صدام عبرت بگیرند و اشتباهات او را تکرار نکنند، چرا که این اقدام کار زشت و شکست خورده‌ای است. 

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به مداخله گری‌های امریکا در منطقه گفت: صدام دوست آمریکا بود و آمریکا تمامی تجهیزات نظامی را برای حمله عراق به ایران در اختیار او قرار داد، ولی در نهایت سردمداران آمریکا وی را به خاطر اهداف خود قربانی کردند. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه رفتارهای امریکا در راستای حفظ منافع خود و رژیم صهیونیستی است،گفت: دیگر نمی‌خواهیم شاهد سرنوشت صدام برای حاکمان برخی کشورهای منطقه باشیم. سران کشورهای منطقه باید برای رفع بحران در کشورهای خود با مردم به گفت‌وگو بنشینند و خواسته‌های آنها را اجرایی کنند. 

وی ادامه داد: بحرین 700 هزار جمعیت دارد که به گفته رسانه‌ها 600 هزار نفر از جمعیت این کشور بدنبال تغییر هستند ، بنابراین سران این کشور باید به خواسته مردم احترام بگذارند و اصلاحات را انجام داده و بدانند که کشتار مردم پاسخگو نخواهد بود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: آمریکا برای رسیدن به اهداف خود از برخی کشورهای منطقه سوءاستفاده می‌کند، اما سردمداران کاخ سفید باید بدانند که این اقدامات آنان همچون لکه ننگی بر پیشانی آمریکا خواهد ماند و امواجی که در منطقه به خروش درامده ریشه آنها را از خاورمیانه خواهد کند. 

احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه پرداخت حقوق فوق‌العاده قضات گفت: قضاوت، کارِ بسیار سختی است که باید آرامش در آن برقرار باشد و دولت در این راستا تصمیم گرفته است که حقوق قضات را همچون اعضای هیات علمی و کارکنان دادگستری را همچون کارکنان دانشگاه‌ها اعمال کند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برگزاری جشن جهانی نوروز در ایران گفت: دو سال پیش جشن نوروز ایرانیان در سازمان ملل به ثبت جهانی رسید، این جشن یک جشن بسیار پاک و انسانی و جشن محبت انسان‌ها به یکدیگر است. 

وی خاطر‌نشان کرد: جشن نوروز در اصل تذکری است برای آمدن نوروز حقیقی بشریت و نوروز حقیقی انسان با آمدن انسان کامل محقق می‌شود.
رییس‌جمهور ادامه داد: جشن نوروز فرصتی است در عرصه‌های بین‌المللی که فرهنگ توحید، عشق و صلح‌طلبی ملت ایران به جهانیان عرضه شود.

احمدی‌نژاد با اظهار امیدواری از اینکه جشن نوروز در چند سال، آینده به جشنی بزرگ و جهانی تبدیل شود،گفت: جشن نوروز می‌تواند جایگزین جشن سقوط و تحقیر انسان‌ها شود. می‌توانیم با استفاده از این جشن باستانی، آداب و رسوم و فرهنگ و تمدن ملت ایران را به طور گسترده به جهانیان عرضه کنیم زیرا امروز حوزه فرهنگی و تمدنی ایران زمین بسیار گسترده‌تر از حوزه سیاسی است. 

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص بررسی بودجه سال 90 از سوی مجلس شورای اسلامی،گفت: بررسی بودجه در مجلس همچنان ادامه دارد، اما با مصوبه دیروز مجلس بعید است که بررسی بودجه امسال به اتمام برسد در حالی که دولت معتقد است بودجه 90 قابل جمع بندی بود ضمن اینکه قانون برنامه پنجم، 30 بهمن ماه اجرایی شد و دولت هم، یکم اسفند قانون بودجه را به مجلس تقدیم کرد. 

احمدی‌نژاد گفت: قانون بودجه 90 در 39 بند برای شفاف‌سازی تنظیم شده است که مجلس براساس تشخیص خود این قانون را سال آینده بررسی خواهد کرد، البته با مصوبه مجلس مشخص شد که در دو ماه اول سال آینده، دولت مانند گذشته فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد. 

وی همچنین در خصوص اجرای هدفمند‌کردن یارانه‌ها در سال آینده گفت: در قانون هدفم‌کردن یارانه ها بسیاری از اهداف محقق شد که یکی از مهمترین آنها تغییر رفتار اقتصادی است که در بخش وسیعی از مردم اتفاق افتاد،البته شاید نزدیک به 15 درصد همچنان روال قبلی مصرف را ادامه می‌دهند که امیدواریم در سال جدید آنها نیز مصرف خود را کنترل کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: با اجرای این قانون، صرفه‌جویی ملی شکل گرفته به نحوی که صرفه‌جویی در برخی از بخش‌های انرژی مانند برق و بنزین فراتر از انتظار دولت بوده است. دیروز حدود 45 میلیون بنزین لیتر در کشور مصرف شد که این اتفاق بزرگی است، زیرا متوسط مصرف کشور هر روز به اندازه 51 میلیون لیتر بوده است که با صرفه جویی‌های صورت گرفته است از متوسط کل مصرف پایین‌تر آمده است. 

وی با بیان اینکه بخشی از صرفه‌جویی گاز به بخش صنعت منتقل شده است، گفت: این موضوع فرصتی را برای سرمایه‌گذاری‌های جدید آماده کرده است که امیدوارم ادامه پیدا کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به بسته‌های دولت برای بخش کشاورزی و صنعت گفت: در بخش کشاورزی و صنعت هنوز تمامی بسته دولت نهایی نشده و متاسفانه هنوز روش کشاورزی و در صنعت نیز چرخه‌های تولید تغییر نکرده است ولی با سرعت در مسیر تغییر است که اگر این روند ادامه پیدا کند بی‌تردید بخش مهمی از تغییرات در طول 3 سال آینده اتفاق خواهد افتاد. 

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که مهمترین آرزوی شما در سال 90 چیست پاسخ داد: بزرگترین آرزوی من در سال آینده سلامتی و عزت روز افزون برای ملت ایران در سایه اتصال به امام عصر (عج) است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین