کد خبر: ۱۲۳۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷

اعلام فهرست نامزدهای دریافت جایزه‌ی ادبی «مایلز فرانکلین»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسامی نامزدهای جایزه‌ی ادبی «مایلز فرانکلین» استرالیا اعلام شد. 

فهرست 9 نفره‌ی نامزدهای اولیه‌ی جایزه‌ی «مایلز فرانکلین»، مهمترین و قدیمی‌ترین جایزه‌ی ادبی استرالیا، اعلام شد و در آن نام نویسندگان معروفی چون «جان بائر» دیده می‌شود. 

این 9 نویسنده‌ی استرالیایی که 3 نفر از آنها زن هستند، از میان 55 نویسنده‌ی شرکت‌کننده انتخاب شدند. 

جایزه‌ی ادبی «مایلز فرانکلین»‌ به آثار برجسته‌ی ادبی تعلق می‌گیرد که توسط نویسندگان استرالیایی و با محوریت زندگی در این کشور نوشته شده باشند. 

«روگر مک‌دونالد» با رمان «وقتی کره اسبان دویدند» و «کیم اسکات» با «رقص مرد مرده» جزو نامزدهای دریافت این جایزه‌ی 42 هزار دلاری هستند. این دو جزو برندگان قبلی جایزه‌ی «فرانکلین» بودند. 

«جان بائر» نویسنده‌ی انگلیسی‌تباری که اخیرا شهروند استرالیا شده، هم برای نوشتن «قلوه سنگ‌هایی در شکم» به عنوان نامزد جایزه‌ی امسال انتخاب شده است. 

دیگر نویسندگان منتخب این دوره «هانی براون»، «پاتریک هولند»، «ملینا مارچتا»،‌ «استفان اور»، «کریستن ترنتر» و «کریس ومرسلی» هستند. 

به گزارش خبرگزاری ای.بی.سی، فهرست نامزدهای نهایی این جایزه‌ی ادبی ماه آینده در سیدنی استرالیا اعلام می‌شود. برنده‌ی این جایزه هم در ماه ژوئن میلادی معرفی خواهد شد. 

جایزه‌ی ادبی «مایلز فرانکلین» برای اولین بار در سال 1954 به درخواست «مایلز فرانکلین» (1954-1987) نویسنده استرالیایی برگزار شد. این جایزه مخصوص نویسندگان استرالیایی است و به آثار ادبی تعلق می‌گیرد که به زندگی در این کشور پرداخته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین