کد خبر: ۱۲۳۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۹

فعالیت هسته‌ای چین متوقف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفت روز بعد از وقوع زمین لرزه و سونامی در ژاپن، چین از همسایه خود مصرانه خواست که هر چه سریع‌تر در باره بحران هسته‌ای در آن کشور اطلاعات ارائه دهد. 

به گزارش شینهوا، این خواسته در حالی مطرح می‌شود که تلاش برای تثبیت وضعیت نیروگاه هسته‌ای آسیب دیده فوکوشیما دائیچی ژاپن ادامه دارد.

روز گذشته چین از توقف فعالیت هسته‌ای خود تا روشن شدن وضعیت نیروگاه‌های هسته‌ای ژاپن خبر داد.

مقامات چین همچنین دستور داده‌اند وضعیت ایمنی نیروگاه‌های فعلی این کشور مورد بازرسی قرار گیرند.

چین در تلاش است تا وابستگی خود را به سوخت ذغال‌سنگ کاهش دهد و به همین منظور ساخت 27 راکتور هسته‌ای را در دستور کار دارد.

تصمیم‌گیری درباره توقف موقت ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید در چین، در جریان جلسه روز پنجشنبه (17 مارس)، شورای کشوری چین، یا کابینه، گرفته شد.

ون جیابائو، نخست وزیر چین که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، با قرائت بیانیه دولت گفت: ما تا وقتی که از ایمنی طرح ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای مطمئن نشده باشیم موقتا آنها را تائید نمی کنیم؛ این موضوع همچنین شامل طرح هایی می‌شود که مدتی است به اجرا درآمده و مراحل مقدماتی خود را طی کرده است.

در ادامه بیانیه آمده است: "در طرح‌های دولت برای ساخت نیروگاه هسته‌ای، ایمنی آنها در صدر اولویت‌ها قرار دارد. طرح‌های هسته‌ای دراز و میان مدت چین با الزامات ایمنی تطبیق داده شده و بهتر خواهد شد."

در حال حاضر چین فقط دو درصد از نیروی برق خود را با استفاده از 13 راکتور هسته‌ای تامین می‌کند اما طرح بلندمدتی را در دست اجرا داشته که این رقم را به ‌طور چشمگیری افزایش دهد.

در حال حاضر، طرح‌های چین برای ساخت راکتورهای هسته‌ای بیش از هر کشور دیگر جهان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین