کد خبر: ۱۲۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۰:۴۳

علي كريمي افسانه بوندس‌ليگا مي‌شود

آفتاب‌‌نیوز : اكنون خوشبختانه بازيكن‌هايي چون پارك جي سونگ در منچستر يونايتد، جونيچي ايناموتو در وست برموويچ
آلبيون و شونسوكه ناكامورا در سلتيك، خود را در تيم‌هاشان جا انداخته‌اند در حالي كه بازيكن‌هاي گذشته دچار مشكل مي‌شدند.
علي كريمي با درخشش روز افزون و شروع موفقيت‌هايش در بايرن مونيخ يكي ديگر از خبرسازترين مردان قاره كهن شد. بازيكن تنومند سال‌هاي دور پرسپوليس تهران خيلي زود خود را با هياهوي بوندس‌ليگا وفق داد و با به دست گرفتن نقش محوري در ميانه زمين بايرن همه را متعجب كرد.
در حالي كه روزنامه‌هاي آلماني با وسواس زياد مشغول ايجاد علاقه‌اي شديد براي كريمي بيست و شش ساله بودند، بايرن مونيخ بلافاصله پس از گل نخست مهره اصلي تيم ملي ايران و علمكرد درخشانش در ديدار برابر بايرلوركوزن، نام او را در قلب هوادارانش ديد.
«جادوي تهران» اعتقاد كاملش را به نظر فليكس ماگات كه توانايي ‌هاي او را در جايگاه‌هاي مختلف به كار گرفته، نشان داد:« من يك مرد مياني‌ام و بيشتر نقش بازي‌ساز را در مركز زمين دارم اما در آخر سرمربي است كه تركيب اصلي تيم را انتخاب و در مورد توان من بهترين داوري را مي‌كند. هميشه نهايت سعي‌ام را مي‌كنم تا خواسته مربي‌ را برآورده كنم.»
با وجود آن كه سران الاهلي امارات بارها قرار گرفتن در تركيب اصلي را به كريمي وعده مي‌دادند، شماره هشت ايران اروپا را برگزيد. او كه همواره از جلب توجه ديگران سرباز زده، مبارزه سختي را براي پوشيدن پيراهن قرمزها آغاز كرد.
بازيكن سال آسيا باور دارد كه رقابت جداي از مشكلاتي كه سر راه دارد باعث بالا رفتن روحيه تيمي در «آليانس آرنا» مي‌شود:« در رختكن با كسي مشكل نداريم. ما در يك تيم هستيم و با هم تفاهم داريم. روشن است كه بايد براي ثابت بازي كردن مبارزه كني ولي ما براي يكديگر احترام قائليم و تلاش مي‌كنيم باشگاه موفقي را بسازيم.»
كريمي در واكنش به كساني كه پيش بيني مي‌كنند او بهترين بازيكن تاريخ قهرمان بوندس‌ليگا مي‌شود و حتي به دستاوردهاي چشمگيرتري نسبت به علي دايي در فصل 99 ـ 1998 دست مي‌يابد، حرفي جز قدرداني بر زبان نمي‌آورد: « بوندس‌ليگا يكي از سطح بالاترين ليگ‌هاي جهان است و تفاوت‌هايش در سازماندهي، برنامه‌ريزي و امكانات تمريني با ديگر كشورها زياد است. بايرن بهترين تسهيلات را دارد و هرگز با باشگاه‌هاي پيشينم قابل مقايسه نيست. در طول چهار سال بازي در دوبي پيشنهادهاي جالبي دريافت كردم اما هيچ يك به اندازه پيشنهاد بايرن نظرم را جلب نكرد. هميشه مي‌گفتم تمايل براي رفتن به اروپا بايد براي پيوستن به تيمي سرشناس باشد كه بايرن همان تيم است. با ديدن پيشنهاد ماگات ترديد نكردم و زود تصميم گرفتم.»
خو گرفتن با جوي متفاوت با آنچه ما به‌آن عادت داريم دشوار است اما كريمي خيلي زود در يكي از سخت‌ترين ليگ‌هاي قاره سبز جا افتاد:
« هر چند در ابتدا مشكل داشتم، اما من حرفه‌اي‌ام وهر چه سريع‌تر آشنا شدن با محيط جديد جزوي از كارم است. اما همه از جمله سرمربي و هم تيمي‌هايم كمك زيادي به من كردند كه از آنها بسيار متشكرم.
مي‌توانم بهتر از اين هم بازي كنم. بايد تجربه‌اي بيشتر كسب كنم و به تلاشم براي هر بازي ادامه دهم. شكي ندارم هنوز بهترين بازي من را نديده‌ايد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین