کد خبر: ۱۲۳۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
تجمع با مجوز چه نهادی و به‌وسیله کدام گروه‌ها برگزار می‌شود؟

فراخوان خبرگزاری فارس برای تجمع

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت آرمان ایران نوشت: خبرگزاری دولتی فارس با ارسال خبری مبهم و با مطرح نمودن دعوت برخی گروه‌های مردمی! از برگزاری تجمعی در برابر سازمان ملل بعدازظهر امروز خبر داده است، اما مشخص ننموده است که این گروه‌های مردمی چه نام دارند، چه حادثه جدیدی بعد از راهپیمایی روز جمعه مردم پس از نمازهای جمعه، در همه شهرهای کشور، رخ داده و از کدام نهاد برای چنین تجمعی مجوز دریافت نموده‌اند. 

گر چه این نحو دعوت به تظاهرات و انجام سریع آن بی‌سابقه نبوده، و همه می‌دانند برای راهپیمایی‌هایی که کیهان و فارس آن را تبلیغ نمایند حتی بالاترین مقامات اجرایی کشور نیز نمی‌توانند مانع از آن شوند، اما این سئوال بدون پاسخ در ذهن همه مردم باقی می‌ماند؛ آیا در کشور جمهوری اسلامی افراد و شهروندان از یک حقوق برخوردار نیستند؟ و آیا برای مجوز تجمع و راهپیمایی انگیزه‌های افراد در دریافت مجوز و انجام آن موثر است؟

آیا وزارت کشور که به بهانه‌های مختلف هر پیشنهاد تجمعی را ولو با استناد به مخدوش بودن امضای تقاضانامه، یا انجام راهپیمایی دیگری به‌طور همزمان، لغو و ممنوع می‌نماید در تعطیلات نوروزی به سر می‌برد! و نمی‌تواند به برنامه‌ریزان این تظاهرات تذکر دهد که اقدام آنها هم باید از مجرای قانونی صورت بگیرد؟

به نظر می‌رسد تظاهرات‌کنندگان از تجمع در برابر سازمان ملل علاوه بر حوادث بحرین بخواهند ابراز مخالفت با دخالت در امور داخلی لیبی هم داشته باشند، دخالتی که با مجوز سازمان ملل و شورای امنیت در حال انجام می‌باشد، که البته چون دعوت‌کنندگان و برنامه‌ریزان همچنان مبهم می‌باشند، قضاوت در آن خصوص مشکل است.

ضمن احترام به هرگونه ابراز نظر ولو دفاع از قذافی و یا محکومیت چندین و چند باره جنایت یک حکومت خارجی در خیابان‌های تهران، پیشنهاد می‌نماییم وزارت کشور چشمان خود را نبندد و بداند این سئوالات در ذهن جوانان باقی خواهد ماند که بالاخره تجمع و تظاهرات در این کشور نیاز به مجوز از وزارت کشور دارد یا خیر؟ و اگر مجوز برای هر راهپیمایی و تجمعی الزامی است این شهروندان درجه یک کشور که همین امروز صبح تصمیم گرفته‌اند تجمع و راهپیمایی داشته باشند از کدام شعبه وزارت کشور مجوز خود را دریافت نمده‌اند؟

عین خبر خبرگزاری فارس را در زیر می‌توانید مشاهده نمایید:

بعدازظهر امروز برگزار می‌شود؛
تجمع‌ اعتراض‌آمیز در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

در راستای دفاع از مردم مظلوم بحرین تجمع اعتراض‌آمیزی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جمعی از تشکل‌های مردمی ساعت 14:30 امروز (چهارشنبه) در حمایت از مردم مظلوم بحرین و بخصوص زنان بی‌دفاع این کشور در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۲
0
0
متن بسیار ضعیف نوشته شده و حتی ایراد ویرایشی و دستوری داره. تحلیل ساده لوحانه و پیش پا افتاده به علاوه‌ی (گویا) نظر شخصی تنظیم‌کننده‌ی خبر درباره‌ی فارس و کیهان (که مشخص نیست چرا در این خبر نامی از اون برده میشه!) باعث شده مخاطب نه تنها اعتماد خودش به این سایت خبری (که تحت نام انسان‌های شریف و خوش نامی اداره میشه) رو از دست بده بلکه قسمت‌هایی از خبر که جنبه‌ی اطلاع‌رسانی داره رو هم بدون توجه و دقت از زیر نظر بگذرونه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین