کد خبر: ۱۲۳۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹

رضا صفدری در قطعه هنرمندان آرام گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم تشییع پیکر مرحوم رضا صفدری صبح جمعه 12 فروردین ماه از مقابل مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

در این مراسم علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما، رضا پورحسین مدیر شبکه آموزش، حمیدرضا خزایی، علی زارعان مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران، رضا رویگری و جمعی از دوست‌داران وی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد و پس از آن پیکر زنده‌یاد صفدری پس از برگزاری مداحی اهل بیت و بدون سخنرانی اهالی رادیو و تلویزیون به سمت بهشت زهرا تشییع شد. مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد صفدری با حضور مجریان رادیو و تلویزیون نظیر مهران دوستی، هومن حاجی عبداللهی، محمدرضا شهیدی‌فر، فرزاد حسنی، هرمز شجاعی مهر، کاظم احمدزاده، صفاریان‌پور، آزاده نامداری، محمد صالح‌علا، محمدعلی اینانلو، محمد سلوکی، محمداقبال واحدی، بهمن هاشمی و ... برگزار شد.

پیکر مرحوم صفدری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت. رضا صفدری متولد 22 بهمن سال 1342 در تهران بود. او از سال 1364 وارد سازمان صدا‌وسیما شد و پس از تجربه کار دوبله و گویندگی رادیو، سال 1374 به طور جدی کارش را به عنوان مجری تلویزیون آغاز کرد. صفدری سبک جدید اجرایش را که چندین سال در رادیو پایه‌گذاری کرده بود، در برنامه هشت و نیم تلویزیون به مرحله ظهور گذاشت و با همین اجرای متفاوت به مخاطبان معرفی شد.

اجرای برنامه‌های «شب‌های تابستان»، «شب‌های زمستان»، «تابستان 75»، «چراغ»، «30بهار»، «صبح انقلاب» و کارگردانی سریال «باغچه مینو»، «یه شب مهتاب» و تهیه‌کنندگی ـ کارگردانی و بازی در مجموعه‌ «بازیگر» از جمله فعالیت‌های وی در تلویزیون بود و از سال 77 تا 81 اجرای نخستین برنامه زنده شبکه‌ جهانی جام‌جم به نام «ارتباط» را برعهده داشت. آخرین فعالیت صفدری در تلویزیون اجرای برنامه‌های اقتصادی شبکه سه بویژه برنامه‌های مرتبط با هدفمند کردن یارانه‌ها بود و آخرین کارش نیز اجرای برنامه‌های مناظره در رادیو گفت‌وگو بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین