کد خبر: ۱۲۳۹۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳

توطئه بمب‌گذاری در ورزشگاه دورتموند آلمان خنثی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پلیس آلمان روز پنجشنبه از کشف مواد انفجاری در ورزشگاه باشگاه فوتبال بوروسیا دورتموند خبر داد. 

اداره پلیس جنایی فدرال آلمان (BKA) دو روز پس از آنکه یک فرد بیست و پنج ساله مظنون به تلاش برای بمب گذاری در ورزشگاه بوروسیا دورتموند بازداشت شد، اعلام کرد، پلیس آلمان از کشف مواد انفجاری در پارکینگ این محل وخنثی سازی ان خبر داد. بر همین اساس، پلیس آلمان همچنین مواد انفجاری دیگری را نیز در یک واحد مسکونی کشف کرده است.

مظنون بازداشت شده که نام وی تاکنون منتشر نشده، پذیرفته است که در حال انتقال این مواد به منظور کار گذاردن آن ها در نزدیکی ورزشگاه دورتموند بوده است. فرد بازداشت شده همچنین متهم به تهدید یک شرکت خصوصی آلمانی در سال دو هزار و ده می باشد. سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز خاطر نشان کرد: به نظر می رسد فرد مظنون انگیزه های مجرمانه ای داشته و تاکنون نشانه ای دال بر ارتباط وی با سازمان های تروریستی مشاهده نشده است. پلیس آلمان در ادامه بیانیه خود اضافه کرد: تاکنون مشخص نشده فرد مظنون تصمیم به حمله به ورزشگاه در روز شنبه و همزمان با بازی تیم فوتبال باشگاه بوروسیا دورتموند با تیم رده سومی هانوفر در مقابل حدود هشتاد هزار تماشاگر را داشته است.

خبرگزاری شینهوا در پایان گزارش خود از برلین اعلام کرد، دورتموند در حال حاضر در جایگاه نخست جدول بوندس لیگای آلمان قرار دارد و مسئولان این باشگاه نیز با تاکید بر اتخاذ و تشدید تدابیر امنیتی، به این موضوع نیز اشاره کرده اند که بازی روز شنبه نیز طبق برنامه برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین