کد خبر: ۱۲۳۹۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۱

بهشت گم شده ایران کجاست؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نوشته سایت میراث فرهنگی، انبوه درختان سر به فلک کشیده، رودخانه‌های پرآب، نوای پرندگان خوش‌الحان در قطعه‌ای از بهشت زمینی به نام بهشت گمشده در حوالی شیراز جمع شده و علاقمندان به طبیعت را به آغوش خود فرا می‌خواند. 

منطقه حفاظت شده بهشت گمشده یا تنگ بستانک، بخشی از حوزه زاگرس میانی است که در امتداد شرقی رشته کوه دنا واقع شده است.

این منطقه از مناطق عمده گردشگری طبیعی استان فارس محسوب می‌شود، دربرگیرنده پدیده‌های کم نظیر و منحصر به‌فرد طبیعی بسیار است.

این منطقه دیدنی که زیبایی انبوه درختان و پرآبی رودخانه‌هایش چشم هر بیننده را می‌نوازد و میهمانان را به تحسین و تکریم آفرینش گر هستی وا می دارد از جمله مناطق حفاظت شده استان فارس است.

انبوه درختان در منطقه بهشت گمشده در پاره‌ای ازمناطق چنان پنجه در پنجه هم انداخته‌د و سقفی از نوازش بر سر رهگذران و گردشگران ساخته که به سختی می‌‌توان درخشش آفتاب را از میان شاخ و برگ درختان دید.

در این منطقه زیباو دیدنی آنچه به چشم می‌آید سبزی و زیبایی مناظر شگرف و آنچه به گوش می‌رسد صدای نوازشگر آب و نغمه پردازی پرندگان و آنچه احساس می شود طراوت و سرزندگی است.

یکی از ویژگی‌های این پدیده طبیعی بستر سنگی کف دره است که رویشگاه درختان چنار، گردو و گیاهان سایه پسند است. 

این درختان درفضای کم نور تنگ بستانک برای دسترسی به نور، دررقابت هستند و قامت بلند و تاج پوشش به هم پیوسته‌ای دارند.

پوشش گیاهی منطقه تنگ بستانک شامل دو جامعه پسته و بادام و جامعه بلوط است و درختان و درخت‌چه‌هایی از قبیل کیکم،  زرشک، شیرخشت، بنه، چنار و گیاهان مرتعی از قبیل خارشتر، شیرین‌بیان، درمنه، گون و گرامینه را دارا می‌باشد.

پستانداران منطقه، کل و بز، خرس قهوه‌ای، سمور، گرگ، روباه، شغال، کفتار و خرگوش هستند و پرندگان منطقه شامل کبک، تیهو، کبوتر، فاخته، خروس کولی، دارکوب، عقاب و لاشخور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ایرج باتوانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
باسلام یکی از مناطق کشور که بهشت گمشده ایران نام دارد فریدونشهر در استان اصفهان می باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین