کد خبر: ۱۲۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۰:۵۰

تلویزیون کروبی همه را ترساند

آفتاب‌‌نیوز : او همچنين معتقد است كه ضرورت و منافع ملي ايجاب مي‌كند كه هر چه زودتر راديو و تلويزيون‌هاي خصوصي در داخل كشور هم تاسيس شود.

افخمی می گوید که طرح تاسیس شبکه صبا فعلا فقط ايجاد وحشت كرده است. خيلي عجيب است كه بعضي افراد محافل خاص از تاسيس يك تلويزيون ماهواره‌اي در خارج از كشور كه چارچوب‌هاي قانوني نظام را رعايت كنند اين قدر مي‌ترسند. اين‌ها در مقابل انوع تلويزيو‌ن‌هاي ماهواره‌اي مخالف جمهوري‌ اسلامي هيچ مخالفتي ندارند، اما با تمام قوا سعي مي‌كنند جلوي فعاليت تلويزيوني را كه معتقدين به خط امام(ره) و حفظ ميراث معنوي ميراث فرهنگي انقلاب تاسيس مي‌كنند، بگيرند. جالب است كه بعضي از اين‌ها به آقاي كروبي توصيه مي‌كنند كه از خط امام (ره) خارج نشود در حالي كه وقتي آقاي كروبي به دليل هواداري از امام به زندان افتاده بود آنها توي كوچه خاك بازي مي‌كردند.


افخمی در پاسخ به این نظر که اصل چهل و چهار و صد و هفتا دو پنج قانون اساسي در مورد تاسيس تلويزيون‌هاي خصوصي مانع ايجاد كرده است گفت:

اين اصول چنان كه از سياق عبارات‌آنها بر مي‌آيد ناظر به انحصار وسايل پخش و انتشار برنامه‌هاي راديو و تلويزيوني است. يعني تاكيد مي‌كند كه صنعت وسايل پخش بايد در انحصار باقي بماند و تحت نظارت شوراي سرپرستي و رياست مقام منصوب رهبري اداره شود. اما هيچ مانعي براي اجاره دادن سيگنال و دستگاه‌هاي انتشار ايجاد نمي‌كند. به عبارت ديگر سازمان صدا وسيما مي‌تواند كانال‌هاي تلويزيوني و امكانات پخش را اجاره بدهد. يعني پروانه‌ي فعاليت براي تلويزيون‌هاي خصوصي صادر كند و از طريق شوراي سرپرستي طبق قوانين و آيين نامه‌هايي كه نوشته مي‌شود بر فعاليت‌هاي آنها نظارت كند و چنان كه خلافي مرتكب شدند آن‌ها را جريمه كند يا به طور موقت يا دائمي تعطيل كند. به طور خلاصه مي‌شود تقريباً به همان ترتيبي كه مطبوعات از طريق وزارت ارشاد مجوز مي‌گيرند و نظارت مي‌شوند تلويزيون‌هاي خصوص هم از طريق صدا و سيما مجوز بگيرند و فعاليت كنند. همان طور كه گفتم همه‌ي اين‌ها بستگي به اين دارد كه مسوولان ارشد نظام بنا دارند فضاي فعاليت رسانه‌اي را محدود‌تر كند يا گشايش بدهند. اگر بنا بر محدوديت‌هاي جديد باشد طبعاً فعاليت براي كساني كه مي‌خواهند تابع قوانين ايران باشند حتي در فعاليت‌هاي رسانه‌اي خارج از كشور غير ممكن خواهد شد.


افخمی در ادامه در باره نوع فعالیت تلویزیون صبا خاطر نشان کرد: قرار است اين تلويزيون مثل روزنامه باشد. چيزي شبيه الجزيره يا العربيه يا CNN و BBC جهاني. البته فعلاً خيلي كوچك‌تر و جمع و جورتر. اما به هر حال تلويزيوني كه خبر و تفسير و گزارش خبري و گفتگو و برنامه‌هاي مستند پخش مي‌كند. به هر حال برنامه‌هاي نمايشي و پخش ترانه و موسيقي به صورت ويديو كليپ نخواهيم داشت.


افخمی در پایان سرمایه تلویزیون صبا را بسیار کم دانست و گفت: پولي كه شخص آقاي كروبي به ما وعده داده در حد توليد يك فيلم سينمايي است و فعلاً منبع ديگري نداريم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۹
0
0
بسيار عالي و كار بسيار خوبي است و خيلي قبل بايستي اين كار انجام ميشد.البته سعي شود در تمام زمينه ها اين تلوزيون فعال شود و چيزهاي نوپي اراپه دهد . تا جوانان جذب شوند و قشر خاموش جامع بيدار و در مسير خط اصلي انقلاب و امام قرارگيرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین