کد خبر: ۱۲۴۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
مقام معظم رهبری، در ديدار فرماندهان ارشد نظامی:

در آينده تحولات بيشتری در منطقه روی خواهد داد

حرکت کنونی در خاورمیانه و آفریقا ناشی از قیام ملت ایران است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرماند‌هان ارشد نظامی، صبح امروز با حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، فرمانده‌ كل قوا ديدار كردند. 

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، ایشان امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نظامی و انتظامی مبارک بودن و برکت داشتن گذر ایام، سال و حرکت ملت‌ها را در کار و تلاش پرنشاط و خستگی‌ناپذیر، نوآوری و خلاقیت و نگاه بلندمدت در کنار توکل بر خداوند دانستند و تأکید کردند: حرکت مبارکی که امروز در منطقه آغاز شده است بخشی از ثمرات ایستادگی، عزم راسخ و شجاعت ملت ایران و به میدان آوردن توان، اراده و نشاط خود به میدان است و در آینده تحولات بیشتری در منطقه در راه خواهد بود. 

مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی بهار و نوروز که همراه با روئیدن و بالیدن است، افزودند: انسان‌ها نیز می‌توانند خود را هماهنگ با عالم طبیعت کنند و از این فرصت برای روئیدن و بالیدن و تلاش و نوآوری و ابتکار استفاده کنند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت در مسیر اهداف الهی و اعتقاد به کمک خداوند را زمینه‌ساز روئیدن و بالیدن دانستند و خاطرنشان کردند: امید به خداوند و ایمان الهی، مأیوس نشدن در برابر مشکلات و نگاه بلندمدت و تاریخی راز پیشرفت است که باید این روحیه را بیش‌ازپیش تقویت کرد. 

ایشان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایستادگی ملت ایران در برابر مشکلات و فشارها را نمونه‌ای از حرکت همراه با روئیدن و بالیدن برشمردند و افزودند: تقریباً همه تحلیل‌گران دنیا اذعان دارند که حرکت کنونی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ناشی از قیام ملت ایران است. 

مقام معظم رهبری با اشاره به تأثیرات پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تغییر معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله قضیه فلسطین و همچنین شکسته شدن ابهت استکبار، تأکید کردند: حرکت کنونی منطقه نتیجه انباشت تدریجی انگیزه‌ها، فکرها و تصمیم‌ها است که اکنون بروز کرده است و این موضوع نیز ناشی از ایستادگی و ثبات قدم ملت ایران و نشانه‌های خوب پیشرفت در ایران اسلامی است. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: انقلاب اسلامی ایران همانند شجره طیبه‌ای است که میوه‌های ایستادگی 32 ساله آن به صورت عزت ملت، سربلندی سیاسی نظام اسلامی، پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها در عرصه‌های مختلف علمی و اقتصادی، و کوتاه نیامدن در مقابل قدرت‌های زورگو، تداوم پیدا کرده و اکنون به الگویی برای ملت‌های منطقه تبدیل شده است. 

ایشان، قضیه هسته‌ای را یک نمونه از ایستادگی ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: در قضیه هسته‌ای قدرت‌های استکباری تمام توان سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی خود را به کار گرفتند و تلاش کردند با جنجال‌آفرینی، فشار و تحریم، زمینه‌ساز صرف‌نظر کردن جمهوری اسلامی ایران از این موضوع شوند اما اکنون بعد از گذشت 8 سال ایران اسلامی بر همه تلاش‌ها و فشارهای استکبار فائق آمده و ضمن پیشرفت چشمگیر در قضیه هسته‌ای، نشان داده که در جنگ اراده‌ها، قویتر از قدرت‌های بزرگ دنیا است. 

مقام معظم رهبری تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در یک نبرد 32 ساله با قدرت‌های استکباری، نه تنها تسلیم نظم ظالمانه جهانی آنها نشده بلکه پیشروی هم کرده و طرف مقابل و در رأس آن امریکا اکنون نسبت به سال‌های گذشته دچار ضعف و شکست نیز شده است. 

فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود، نیروهای مسلح را به تقویت روحیه نشاط، کار و تلاش پیگیر و آرایش صحیح امکانات توصیه کردند و افزودند: در نیروهای مسلح حرکت رو به جلو خوبی آغاز شده است که این حرکت باید با شتاب و تحرک و نشاط بیشتری ادامه پیدا کند. 

ایشان همچنین با تأکید بر لزوم هم‌افزایی بیش از پیش، ارتقای آموزش‌ها، سازماندهی‌ها، آمادگی رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروهای مسلح، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی، حصن و حصار مردم هستند که این حصن همواره باید مستحکم باشد. 

در این دیدار سرلشکر بسیجی، فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گزارشی از تلاش‌ها و اقدامات نیروهای مسلح در سال گذشته، گفت: ابلاغ طرح جامع نیروها و سازمان‌ها، ارتقای توان دفاعی و آمادگی رزمی در بخش‌های مختلف از جمله هوا – فضا و دریا، و پیشرفت طرح تحول سپاه از جمله اقدامات انجام گرفته است. 

وی تمرکز بر راهکارهای ابتکاری و خلاقانه، ارتقای سطح دانش نیروی انسانی، ارتقای سطح فناوری و اطلاعات، تحول در صنایع دفاعی براساس طرح حکمت و تقویت برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین تا پایان برنامه پنجم را از برنامه‌های اصلی نیروهای مسلح در سال 90 برشمرد. 

در پایان این دیدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت مقام معظم رهبری اقامه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
0
0
جان همه ایرانیا فدای این آقا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین