کد خبر: ۱۲۴۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۸
یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

رئال، تاتنهام 10 نفره را در هم شکست/ شالکه 5 - اینتر2

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تیم فوتبال رئال مادرید در خانه تاتنهام را از پیش رو برداشت، شالکه هم در خانه اینتر دست به کار بزرگی زد و 5 بار دروازه‌ی مدافع عنوان قهرمانی را فرو ریخت. 

دور رفت مرحله‌ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با انجام 2 دیدار پیگیری شد که در مجموع 11 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد. در دو دیدار همزمان برگزار شده، رئال مادرید با 4 گل تاتنهام را در سانتیاگوبرنابئو از پیش رو برداشت و شالکه در میان ناباوری با نتیجه‌ی 5 بر 2 اینتر را شکست داد. نتیجه‌ای که شاید خوش‌بین‌ترین هوادار آلمانی هم قادر به پیش‌بینی آن نبود. 

مادریدی‌ها در همان نیمه‌ی نخست خیلی زود به گل رسیدند. در دقیقه‌ی 4 ضربه‌ی کرنر ارسالی از جناح راست بر روی دروازه با ضربه‌ی سر آدبایور همراه شد و توپ پس از عبور زیر پای مدافع تاتنهام آرام آرام به درون دروازه غلتید. 

مادریدی‌ها که کریستیانو رونالدو را بعد از یک هفته‌ آسیب دیدگی در ترکیب داشتند، بعد از این گل بازهم به حمله‌هایشان ادامه دادند. پیتر کراوچ در دقیقه‌ی 8 با یک تکل بی مورد کارت زرد دریافت کرد و با تکرار این حرکت در دقیقه‌ی 14 با کارت قرمز روبرو شد تا کار برای شاگردان ردنپ دشوارتر شود. 

رئال مادرید با ده نفره شدن حریف به حملات خود ادامه داد و چندین و چند فرصت گلزنی دیگر داشت، اما بازیکنان که تاتنهام که با توجه به داشتن یک یار کمتر، به شکست خفیف یک بر صفر هم راضی نشان می دادند در یک سوم دفاعی خودی تجمع کردند تا اختلاف گل در نیمه‌ی نخست بیشتر نشود. 

گرت بیل در دقیقه‌ی 30 می توانست در یکی از تک حملات تیم انگلیسی، بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه‌ی او که در شرایط نامتعادل زده شده بود به پشت دروازه اصابت کرد. 

در نیمه‌ی دوم رئال مادرید که قصد داشت از بازی خانگی و داشتن یک یار بیشتر نهایت استفاده را ببرد در دقیقه‌ی 57 به هدف خود رسید و آدبایور نشان داد که آسیب دیدگی کریم بنزما یک توفیق اجباری برای مورینیو بوده است. مهاجم توگویی کهکشانی‌ها که در تعطیلات نیم فصل راهی اسپانیا شده بود، باز هم با ضربه‌ی سر دروازه‌ی تاتنهام را فرو ریخت. 

عطش کهکشانی‌ها برای گل‌های بیشتر بعد از این گل هم فروکش نکرد و آنخل دی ماریا در دقیقه‌ی 72 با حرکت در عرض محوطه جریمه و شوتی سنگین به زاویه‌ی مخالف بار دیگر شادمانی را برای هواداران رئال مادرید به ارمغان آورد. 

کریستیانو رونالدو در دقایق پایانی بازی از مورینیو درخواست تعویض کرد،‌ اما سرمربی پرتغالی رئال این کار را نکرد و رونالدو در دقیقه‌ی 87 روی پاس کاکا با شوتی سرضرب از زاویه بسته دروازه گومز را برای چهارمین بار گشود. 

در دیگر دیدار پیکار تیم‌های شالکه و اینتر در ایتالیا بسیار تماشایی و پرگل دنبال شد و نتیجه‌ای عجیب و باور نکردنی رقم خورد و اینتر با نتیجه‌ی 5 بر 2 واگذار کرد. مدافع عنوان قهرمانی همانند دیگر تیم میزبان سه شنبه شب خیلی زود به گل برتری رسید. دان استانکویچ از فاصله 32 متری با شوتی سنگین دروازه‌ی نویر را در اولین دقیقه‌ی بازی فرو ریخت. 

در دقیقه‌ی 17 ماتیپ بازی را تساوی کشاند. ضربه‌ی کرنر ارسالی بر روی دروازه‌ی اینتر نصیب ماتیپ شد و او از فاصله‌ی کم دروازه‌ی سزار را باز کرد. 

اینتر که در خانه از حمایت هوادرانش برخوردار بود، در دقیقه‌ی 34 بار دیگر از حریف پیش افتاد. پاس استبان کامبیاسو که با ضربه‌ی سر به میلیتو رسیده با شوت چپ پای میلیتو به درون دروازه غلتید، اما این برتری هم دوامی نیافت و در دقایق پایانی بازی در نیمه‌ی نخست باز هم کار به تساوی کشیده شد. 

ادواردو ده الیویرا از جناح راست با پای چپ میانه دروازه را نشانه رفت و بار دیگر بازی را در دقیقه‌ی 40 به تساوی کشاند. 

شالکه نیمه‌ی دوم را طوفانی آغاز کرد و دو بار دیگر در دقایق 53 و 57 به گل رسید تا مدافع عنوان قهرمانی شب تلخی را جوزپه مه آتسا پشت سر بگذارد. 

در دقیقه‌ی 53 جفرسون فارفان که از مهره‌های کلیدی شالکه در این فصل بوده رائول گونسالس را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد و ضربه‌ی زمینی او شالکه را برای نخستین بار در این بازی پیش انداخت. 4 دقیقه بعد هم آندرا رانوچیا به اشتباه دروازه‌ی خودی را باز کرد تا کار برای مدافع عنوان قهرمانی دشوارتر شود. 

این پایان کار نبود و چیوو در دقیقه‌ی 62 با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد. لئوناردو که امتیازهای بازی خانگی را از دست رفته می دید دست به تغییر در ترکیب تیمش زد و ایوان کوردوبا به جای حسین خارجا وارد زمین شد. 

اما این تغییر هم سودی نبخشید و شکست برای آبی و مشکی پوشان شهر میلان سنگین تر هم شد. در دقیقه‌ی 75 ده‌الیویرا گل دوم خودش و پنجم تیمش را با شوتی دقیق به ثمر رساند. 

شالکه در پایان در این دیدار خارج از خانه 5 بر 2 اینتر را شکست داد تا قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها برای صعود به مرحله‌ی نیمه نهایی نیاز به پیروزی 3 بر صفر داشته باشد. علی کریمی در این دیدار در فهرست 18 نفره تیمش حضور داشت و در آخرین دقایق بازی برای تیمش به میدان رفت تا اولین حضورش را در پیراهن تیمش شالکه تجربه کند. 

در دو دیدار دیگر این مرحله‌ چهارشنبه شب بارسلونا در خانه پذیرای شاختار دونتسک است و چلسی در استمفوردبریج از منچستریونایتد پذیرایی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین