کد خبر: ۱۲۴۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰

بازگشت ترافیک تهران به زمستان 89

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باران بهاری و البته از پیش اعلام شده معابر تهران را قفل کرد.

درحالی که پس از تعطیلات نوروز 90، پیک ترافیک صبحگاهی تهران، دو ساعتی کم شده بود، اما از صبح روز 17 فروردین، دوباره تهران ترافیک سنگین پاییز و زمستان گذشته را تجربه کرد.

به نظر می‌رسد دلیل اصلی بار بالای ترافیک، بارش باران، آبگرفتگی کم شدن سرعت خودروها و البته هراس مردم از خیس شدن است! سازمان هواشناسی ار دیروز ظهر نسبت به باران در تهران و آبگرفتگی هشدار داده بود.

از صبح 14 فروردین، بار کم ترافیک صبحگاهی در عمده معابر شهر تهران ملموس بود. زمان پیک ترافیک از 6.30 صبح تا 11 پیش از ظهر، به 8 تا 11 کم شده بود. مدیران شهری پس از هدفمند شدن یارانه ها پیش بینی کرده بودند به دلیل کاهش بنزین یارانه ای در کارت های سوخت، ار بار ترافیک سنگین تهران تا 30 درصد کم شود. این اتفاق هم در دو سه روز ابتدایی پس از تعطیلات نوروز افتاد. اما گویا باران، گرانی بنزین را از یاد مردم برده است و اکنون اوضاع همان است که در چند ماه گذشته دیده شده.

البته یکی از دلایل این ترافیک سنگین، آبگرفتگی معابر شهر است که هرچند شهرداری تلاش می‌کند آنها را برطرف کند، اما معمولا موفقیتی نداشته است.

حسن بیادی، نایب رییس شورای شهر تهران درباره آبگرفتگی‌های صبح امروز به فارس می‌گوید: «آب‌گرفتگی دلیل دارد و دلیل آن ریختن زباله در جوی‌های آب است؛ مگر چقدر می‌توان لایروبی انجام داد. با این وجود طی گشت‌زنی‌های صبح امروز متوجه رفع آبگرفتگی‌های معابر شدم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین