کد خبر: ۱۲۴۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
حمید انصاری، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(س):

از امام، چهره‌ای مخدوش و سانسور شده ارائه می‌شود

مراسم ۱۴ خرداد باید محل حضور گرایش‌های مختلف باشد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(س) با اعلام اولویت‌های موسسه در سال جدید گفت: مراسم بزرگداشت امام باید فارغ از تنگ‌نظری‌های سیاسی و جناحی در جایگاهی رفیع و متناسب با شأن بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و با حضور نمایندگان گرایش‌های مختلف فکری و سیاسی معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و مشارکت قشرهای مختلف جامعه برگزار شود.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، دکتر حمید انصاری در جمع کارکنان موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی(س) با اشاره به فعالیت‌های متنوع فرهنگی و پژوهشی موسسه و اینکه این موسسه در سال گذشته با وجود دشواری‌ها، دستاورهای خوبی داشته است، گفت: توجه جدی به مخاطبین اینترنتی، بازشناسی نیازهای نسل جوان و پاسخ‌گویی به شبهات از جمله رویکردهای موسسه در سال پیش روی خواهد بود.

وی گفت: پرتال امام خمینی درماههای پایانی سال به بهره‌برداری رسید و امیدواریم در خرداد ماه سال جاری مراسم افتتاح رسمی آن برگزار شود. انتقال آراء و اندیشه های امام به فضای مجازی، تکمیل و توسعه پرتال امام خمینی و توسعه پایگاه اطلاع‌رسانی جماران ازاولویت‌های سال جاری است.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی تهیه طرح جامع موزه امام و انقلاب اسلامی در حرم مطهر، ادامه تدوین دانشنامه امام خمینی، بازسازی منزل امام در نجف اشرف، تجهیز و بهره‌برداری از مجتمع بزرگ فرهنگی امام در خمین و تولید فیلم مستند شاخص‌های خط امام و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در داخل و خارج کشور را از دیگر برنامه‌های سال جاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام برشمرد.

انصاری همچنین با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی درخردادماه سال جاری گفت: در راس برنامه‌های موسسه برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت حضرت امام در خرداد قرار دارد که علی‌رغم برخی موانع و مشکلات، جلسات راهبردی مراسم سال جدید برگزار شده و مقدمات کار فراهم است. ما که معتقدیم باید از اصول و ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم، توجه به نقش فراگیر مردم در امور اساسی کشور و ساختارهای نظام هم یکی از شاخص‌های نظام سیاسی مطلوب امام است. امیدواریم در امور مهم جامعه فضایی فراهم شود که همه کسانی که مایلند زیر این پرچم مزین به الله اکبر خدمت کنند، آزادانه فعالیت کنند و در امورمختلف کشورشان مشارکت داشته باشند. فضاهای تنگ‌نظرانه و افراط گرایانه که گروهی فقط خودشان و سلایق سیاسی خودشان را حق بدانند و بقیه را باطل قطعا خلاف خط مشی امام است.

وی تصریح کرد: مراسم بزرگداشت امام باید فارغ از تنگ‌نظری‌های سیاسی و جناحی در جایگاهی رفیع و متناسب با شأن بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی برگزار شود و انتظار این است که این مراسم محل حضور نمایندگان گرایش‌های مختلف فکری و سیاسی معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و مشارکت قشرهای مختلف جامعه باشد. امام خمینی معمار انقلاب و بنیانگذار نظام است و مراسم بزرگداشت ایشان نیزباید تجلی گاه عظمت نظام جمهوری لسلامی ایران وحضور تمامی گرایش‌ها و اقشار وفادار به آرمان‌های امام باشد.

انصاری در ادامه با اشاره به حوادث جهان اسلام، گفت: در پایان سال گذشته شاهد تحولات شگرفی در اکثر کشورهای اسلامی بودیم. هر چند تیزبینان فرهنگی پیش‌بینی می‌کردند که بالاخره یک روزی این عقده‌های فرو خورده مردمی که همواره توسط حکومت‌های وابسته و مستبد تحقیر شده‌اند سرباز کند اما فراگیری و شتاب تحولات واقعا تأمل‌برانگیز و عبرت‌آموز است. یقینا انقلاب اسلامی تاثیر تعیین کننده‌ای در این جنبش‌ها داشته است اما در عین حال باید واقع‌بینانه مسائل را دید و نباید تصور کنیم که لزوما همه مسائل با همان نگاهی که ما تحلیل می‌کنیم و می‌پسندیم روی می‌دهد.

در مجموع می‌توان گفت روند حرکت عمومی جهان اسلام به سوی آزادی‌خواهی، نفی استبداد و نفی سلطه بیگانگان و توجه به حقوق و خواست ملت‌هائی است که عمدتاً گرایش‌های اسلامی دارند و نگاه‌شان غالبا معطوف به همان شعارها و مطالبات دینی و سیاسی‌ای است که در نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی بر آنها تأکید شده است، و این اتفاقی است ارزشمند و مبارک؛ و البته این تحولات برای ما نیز حاوی پندها، هشدارها و درس‌های جدی است.

وی گفت: درس مهمی که ما می‌توانیم از این تحولات بیاموزیم این است که در دنیای امروز که ارتباطات با سرعت سرسام‌آوری گسترش پیدا کرده، دیگر نمی‌توان چیزی را از چشم ملت‌ها پنهان کرد و به شکل سابق حکومت‌ها نمی‌توانند پشت درهای بسته و با استفاده از زور و یا حمایت بیگانگان خواسته‌های خودشان را بر ملت‌ها تحمیل کنند. در ساختار بسیاری از رژیم‌های کنونی در ممالک اسلامی جمهوریت و رأی و نظر مردم جایگاهی ندارد، راه اصولی نیز بازگشت به خواست عمومی ملت‌هاست، امری که یکی از پیام‌های مهم امام بود.

وی گفت: امام مکرر عنوان کرده‌اند که اصل دخالت مردم در تعیین سرنوشت خودشان یعنی جمهوریت نظام یکی از بنیادهای اندیشه سیاسی اسلام ناب در عصر حاضر است. اتکای حکومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر رای و نظر مردم یک رکن از اندیشه سیاسی امام خمینی است یعنی همان طور که اسلامیت نظام و تکیه برارزش‌های دینی که امام منادی آن بود یک رکن مهم نظام اسلامی است، رکن دیگر آن جمهوریت است. اگر یکی از این دو رکن کم رنگ و پررنگ شود و یکی به نفع دیگری مصادره شود باید بدانیم از راه امام منحرف شده‌ایم و ما همه وظیفه داریم مراقب باشیم که مسیر انقلاب در همان مسیر روشن و همواری که حضرت امام ترسیم کردند ادامه پیدا کند. پایبندی به مبانی و قواعد اسلامیت و جمهوریت نظام در عمل بهترین شیوه برای ترویج اندیشه سیاسی امام در جهان اسلام است که امروز مخاطبان فراوانی در جنبش‌های کنونی کشورهای اسلامی یافته است.

دکتر انصاری با تأکید براینکه ادعای وفاداری به امام به تنهایی کافی نیست و باید در عمل به وصایا و آرمان‌های امام پایبند باشیم، ادامه داد: ما که معتقدیم باید از اصول و ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم، توجه به نقش فراگیر مردم در امور اساسی کشور و ساختارهای نظام هم یکی از شاخص‌های نظام سیاسی مطلوب امام است. امیدواریم در امور مهم جامعه فضایی فراهم شود که همه کسانی که مایلند زیر این پرچم مزین به الله اکبر خدمت کنند، آزادانه فعالیت کنند و در امورمختلف کشورشان مشارکت داشته باشند. فضاهای تنگ‌نظرانه و افراط‌گرایانه که گروهی فقط خودشان و سلایق سیاسی خودشان را حق بدانند و بقیه را باطل قطعا خلاف خط مشی امام است.

دکتر انصاری در پایان سخن خویش تأکید کرد: ما تمام ارزش های خط امام را حجت‌های انقلاب و قابل دفاع می دانیم: جمهوریت و اسلامیت نظام، اصل ولایت فقیه، اصل استقلال و آزادی و تأکید بر حقوق ملت، وظیفه دولت و نظام در ترویج اخلاق و معنویت، همه اینها – البته با قرائت امام – ارزش های سیاسی مطلوب امامند اما متأسفانه بعضی اوقات به واسطه برخی عملکردها و یک‌سویه نگری‌های جریان‌های افراطی، چهره‌ای مخدوش و سانسور شده از امام و خط امام ارائه می‌شود در چنین فضایی است که دشمنان ایران و نظام جمهوری اسلامی در خارج کشور فرصت جولان می یابند.

وی درهمین رابطه گفت: امید ما به نسل جوان و آگاهی است که خوشبختانه با استفاده از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی قادر به درک حق از باطل بوده و با مقایسه کارنامه عملکردها و رفتارهای مدعیان می‌تواند صدای جریان‌های اصیل و دلسوز و مصلح را از لاف و گزاف‌ها و و مظلوم‌نمائی‌ها‌ی جریان‌های مطرود جامعه تشخیص دهد. جریان‌ها و سازمان‌های تروریستی نظیر سازمان تروریستی منافقین که ترور، خشونت و جنایت و خیانت به مردم و کشورشان را با مزدوری رسمی برای دشمن متجاوز به ایران عزیز را در کارنامه خویش دارند در پیشگاه ملت ایران و نسل نوخاسته آن منفورتر از آنند که بتوانند با شوهای مضحک تبلیغاتی در خارج کشور که هزینه آنرا رسما بیگانگان و دشمنان ملت ایران می‌پردازند جایی در دل نسل جوان امروز جامعه ایران بازکنند. و حساب نسل حق‌جو و پرتکاپوی کنونی ایران و حساب منادیان آرمانهای کمرنگ شده انقلاب و چهره‌ها و جریان‌های اصیل و دلسوز محبوب جامعه از حساب تروریست‌ها و سلطنت‌طلب‌های فراری و دشمنان ملت جداست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین