کد خبر: ۱۲۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۰:۰۹
وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد

ارجاع پرونده ایران منطقی است!

آفتاب‌‌نیوز :  وي اظهار داشت، ايران بايد پيام يكپارچه و متحد جامعه بين‌الملل و نه فقط از سه كشور اتحاديه اروپايي و ايالات متحده بلكه از روسيه، چين، هند و ديگران را درك كند كه کناره گیری سريع و بدون مقدمه از مذاكرات و اعتمادسازی غيرقابل قبول است. 

رايس در پاسخ به پرسشي درباره سرنوشت مذاكرات سه كشور اتحاديه اروپايي با ايران اظهار داشت: پرسش در اين‌باره كه آيا مذاكرات با سه كشور اتحاديه اروپايي در مسير درست حركت مي‌كند يا خير را بايد از ايرانيان پرسيد. ايرانيان كساني بودند كه خود داوطلبانه به مذاكره با سه كشور اروپايي پرداختند.

وي افزود: در شرايطي كه در آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي و در ميان كشورهاي جهان نسبت به فعاليت هاي (هسته اي) ايران نگراني وجود داشت، خواستيم زمان كافي به سه كشور اتحاديه اروپائي داده شود تا ببينند آيا قادر هستند ترتيباتي را با ايران تنظيم كنند كه به جامعه بين‌المللي اطمينان داده شود كه ايران به دنبال نقض تعهدات خود در قبال پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي نيست.

رايس ادعا كرد: سه كشور اتحاديه اروپايي با حسن اعتقاد مذاكره كردندو آنها فعاليت سختي داشتند ولي نتيجه‌اي كه به دست آوردند، كنار كشيدن ايران از توافقات و شروع برنامه تبديل (اورانيوم) بود. اين اقدام غير قابل قبول است.

وزير خارجه آمريكا افزود: همه ما گفته‌ايم كه گام بعدي قابل انتظار، ارجاع موضوع به شوراي امنيت خواهد بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین