کد خبر: ۱۲۴۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۸
تذکر نماینده کاشمر؛

دولت به قانون عمل کند و به داد کشاورزان برسد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده کاشمر بردسکن و خلیل آباد، نسبت به اجرای دقیق قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها توسط دولت، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و ایجاد مشکل برای کشاورزان و تولیدکنندگان و عدم خرید زعفران از کشاورزان تذکر شفاهی داد. 

محمدرضا خباز با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار کرد: در این خصوص قانون‌گذار مصوب کرده ۳۰ درصد درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها باید در اختیار دستگاههای تولیدی قرار بگیرد اما متاسفانه این قانون عملی نشده، هزینه‌های دستگاه‌های تولیدی چندین برابر شده و برق چاه‌های کشاورزی مضاعف گشته است. 

وی افزود: اگر دولت به داد کشاورزان نرسد، کشاورزان توان اجرای کشت بهاره را نخواهد داشت لذا تقاضا می‌کنم از دولت بخواهید تا دقیقا به این قانون عمل کند، در غیر این صورت باید بدانیم کشت بهاره را از دست خواهیم داد چون کشاورزان توان این کار را ندارند. 

وی افزود: همچنین علی‌رغم وظیفه جهاد کشاورزی اما هنوز زعفران از مردم خریداری نشده است، بعداز ۵ الی ۶ ماه که زعفران تولید شده و در اختیار کشاورزان است و قیمت تا این حد پایین آمده تقاضا داریم وزرای جهاد کشاورزی و بازرگانی برای این موضوع فکری کنند در غیر این صورت تولیدکنندگانی که گرفتاری‌های متعددی برای آنها پیش آمده این جا هم متضرر خواهد شد. 

نماینده کاشمر ادامه داد: از یک طرف هم حامل‌های انرژی افزایش پیدا کرده و کشاورزان با برق ۱۰ و ۱۵ برابر روبرو شدند و از سوی دیگر کالای کشاورزی خریداری نمی‌شود، اگر کالای کشاورز خریداری نشود و برق هم چندین برابر شود ما باید در انتظار رکود عمیقی در کشاورزی باشیم، لذا تقاضا می‌کنم هیات رییسه محترم برای کل کشور چاره‌ای بیندیشند تا تولید کنندگان ما بیش از این متضرر نشوند. 

وی با بیان اینکه گاز شرکت‌های تولیدی که ۵ میلیون تومان بوده به ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است گفت: طبیعتا این شرکت تعطیل می‌شود که در اینصورت بیکاری افزایش پیدا می‌کند و البته تولید لطمه خواهد دید، دلیل آن هم این است که قانون اجرا نشده است. 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ترابی در پاسخ این تذکر شفاهی گفت: بحث اجرای دقیق مفاد قانون هدفمند سازی یارانه‌ها دغدغه و مطالبه جدی همکاران است، در این خصوص با ریاست کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مذاکره‌ای داشتیم که از مسوولین در این مورد توضیح بخواهند و در جهت اجرای دقیق قانون و حمایت از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی اقدام لازم به عمل اید. 

وی افزود: در بحث زعفران هم ریاست کمیسیون کشاورزی موضوع را پیگیر خواهند شد که از این کشاورزان هم حمایت لازم را داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین