کد خبر: ۱۲۴۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۹
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت از فرصت‌ها شعار ساخته، نه شغل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از وعده‌های محقق نشده دولت در ایجاد فرصت‌های شغلی، گفت: باید از فرصت‌های موجود برای ایجاد و توسعه مشاغل استفاده کرد، نه شعار و وعده‌های تبلیغاتی. 

علیرضا محجوب در گفت و گو با خبرنگار خانه‌ملت افزود: نرخ رشد اشتغال زایی با نرخ واردات رابطه معکوس دارد و هر چه به میزان واردات افزوده شود، ظرفیت‌های ایجاد اشتغال، بیشتر کاهش می‌یابد. 

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به ازای ارزش هر یک میلیون دلار واردات، ۱۰ هزار فرصت شغلی از دست می‌رود. 

وی ادامه داد: تحقق وعده دو میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در سال ۹۰ مستلزم منع یکپارچه واردات تمام کالاها و خدمات به کشور است که البته امکان‌پذیر نیست. 

محجوب با تأکید بر نیاز فوری بازار کار کشور به افزایش میزان بهره‌وری، یادآور شد: بهره‌وری تنها جنبه فردی ندارد، بلکه مهم‌ترین وجه آن عمومی و ملی بودن آن است. 

وی گفت: ارتقای سطح بهره‌وری کار در ایران باید مقدم بر هر امر دیگری از جمله افزایش ظرفیت‌های اشتغال زایی باشد زیرا در غیر این‌صورت، بازدهی پایین کار، بخش اشتغال و تولید کشور را هم‌زمان دچار بحران می‌کند. 

محجوب اظهار امیدواری کرد: دولت از سال ۹۰ با تشریح دقیق برنامه‌های خود در حوزه اشتغال زایی و پایبندی به قوانین و مصوبه‌های مجلس، نقشه کلی اهداف خود را ترسیم و با پایان یافتن سال آمارها و گزارش عملکردهای خود را به‌صورت جزئی و دقیق به مجلس ارائه کند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: بسنده کردن به آمارها هیچ‌گاه مورد تأکید مجلس نبوده است و نیست و ما همچون گذشته پیگیری و بررسی آمارها را در دستور کار هیأت‌های تحقیق و تفحص داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین