کد خبر: ۱۲۴۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶

اعتراض چند پناهجوی ایرانی در لندن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 7 نفر که خود را پناهجوی ایرانی معرفی می کنند چند روز است که در مقابل ساختمان عفو بین‌‌الملل در لندن با دوختن لب‌های خود نسبت به آنچه که آن را عدم رسیدگی به پرونده‌های‌شان می‌خوانند دست به اعتصاب زده‌اند.

یکی از این افراد که تنها فرد این گروه 7 نفری است که لب‌های خود را برای "گفت‌و‌گو با رسانه‌ها" ندوخته است، گفت که آنها از روند رسیدگی به پروندهای‌شان ناراضی هستند. وی افزود که 5 نفر از این افراد از کاردیف به لندن آمده‌اند تا در این اعتراض شرکت کنند.

دروری دایک، مسئول بخش ایران عفو بین‌الملل، که با این افراد دیدار کرده است  گفت که این افراد گفته‌اند که آنها از روند بررسی پرونده پناهندگی خود راضی نیستند.

دایک در عین حال تاکید کرد که او نمی‌تواند تایید کند که پرونده پناهندگی این افراد در چه مرحله‌ای قرار دارد.

هفته گذشته نیز 7 نفر از پناهجویان ایرانی در مقابل دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شهر وان ترکیه دست به اعتصاب غذا و تحصن زدند.

این افراد گفتند که توسط سازمان ملل به عنوان پناهجو پذیرفته شده‌اند، اما چند سال است که پرونده آنها به کشوری برای اقامت ارجاع نشده است.

یکی از این پناهجویان گفت که پرونده بعضی از این افراد ۴ سال است که از جانب سازمان ملل متحد به عنوان پناهجو مورد پذیرش قرار گرفته است، اما مسئولان سازمان ملل در ترکیه تا این لحظه پرونده آنها را به کشوری که پذیرای این افراد باشد ارجاع نداده‌اند.

این پناهجوی ایرانی افزود که طی 5 روز گذشته، تنها یک بار یکی از مقامات سازمان ملل در ترکیه به آنها سر زده و در واکنش به تحصن و اعتصاب غذای این پناهجویان به آنها گفته است: "فکر می‌کنم کار درستی نکرده‌اید".

خودسوزی یک پناهجوی ایرانی

یک پناهجوی ایرانی در هلند خود را به آتش کشید و جان داد.

روز پنجشنبه، ۱۸ فروردین (۷ آوریل)، پلیس شهر آمستردام در هلند اعلام کرد که یک شهروند ایرانی که روز گذشته خود را در محلی در مرکز این شهر به آتش کشیده بود در اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داده است.

تقاضای این مرد سی و شش ساله، که نام او فاش نشده است، برای دریافت اجازه اقامت در هلند از سوی مقامات این کشور رد شده بود.

پس از این که این مرد با ریختن بنزین به روی خود، دست به خودسوزی زد، رهگذران در صدد خاموش کردن آتش برآمدند.

اگرچه ماموران امداد در محل حاضر شدند و او را به بیمارستان منتقل کردند، اما براساس اطلاعیه پلیس، این مرد بدون اینکه به هوش بیاید، در بیمارستان درگذشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین