کد خبر: ۱۲۴۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶

مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم بروجردی در جماران برگزار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسینیه جماران میزبان مراسم چهلمین روز درگذشت داماد مکرم امام خمینی(ره) در روز پنج‌شنبه بود. 

مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم دکتر محمود بروجردی داماد مکرم امام خمینی(ره) پنج‌شنبه شب با حضور پرشور علاقمندان به بیت مکرم رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در حسینیه جماران برگزار شد.

‌در این مراسم که از سوی بیت امام و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی و حجج الاسلام سیدیاسر و سیدعلی خمینی برگزار شد،‌ بسیاری از شخصیت‌های سیاسی،‌ علمی، ‌اجتماعی و فرهنگی دوستدار امام خمینی از جمله آیت‌الله راستی کاشانی، ‌آیت‌الله موسوی بجنوردی، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله خزعلی و حجج الاسلام والمسلمین ناطق نوری، شهرستانی، ابوترابی،‌ قدرت‌الله علیخانی،‌ رحمانی،‌ کیان‌ارثی،‌ محمود دعایی و... حضور داشتند.

فضلای حوزه علمیه و اساتید دانشگاه از جمله دکتر اعوانی و دکتر داوری اردکانی نیز حضور داشتند.

محسن رضایی، علی مطهری،‌ حمیدرضا آصفی، ‌غلامحسین کرباسچی،‌ طلایی‌نیک،‌ نیری،‌ امیدوار رضایی و اسدالله بادامچیان از جمله شخصیت‌های سیاسی حاضر در این مراسم بودند.

در این مراسم آیت‌الله فاطمی‌نیا در سخنانی به تشریح شخصیت والای امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار کرد: ‌شخصیت امام و جامعیت ایشان منحصر به فرد است ایشان فقیه، فیلسوف،‌ عارف،‌ کلامی و سیاستمدار بودند و بزرگانی مثل امام(ره) با رحلت، ‌از بین نمی‌روند.

وی ادامه داد: امام خمینی صاحب کرامات زیادی بود و انسان‌ها با توجه به ظرفیت خود از این کرامات بهره می‌بردند.

فاطمی‌نیا در تشریح شخصیت دکتر محمود بروجردی گفت: مرحوم بروجردی در تمام سال‌های پربرکت عمر خود،‌ به نظام و انقلاب خدمت کرد. وی فردی خدوم و با شرح صدر مثال زدنی بود.

وی افزود: مرحوم بروجردی شخصیتی فرهنگی بود و با علمای بزرگ حشر و نشر داشت. وی جوانمرد بود و به پاکی و سعادت زندگی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین