کد خبر: ۱۲۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۹
محمدعلی انصاری، در دومین جلسه ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی:

وحدت کلمه، محور مراسم سالگرد ارتحال امام خواهد بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت بیست و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) با حضورنمایندگان دفتر مقام معظم رهبری، روسای کمیته‌های ستاد و نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله دفتر مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین، شهرداری تهران، نیروی انتظامی، وزارت ارشاد و... برگزار شد.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی و خبری جماران، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد علی انصاری دبیرستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با گرامیداشت یاد نام شهدا و حضرت امام خمینی و یادگاران ایشان و آرزوی توفیق بیشتر برای ملت ایران و آزادی و رهایی برای ملت‌های تحت ستم در سال جدید، به تشریح حوادث جاری خاورمیانه پرداخت و اظهار داشت: خداوند را سپاسگزاریم که علاوه بر بهار طبعیت، سه بهار دیگر را در عصر ما به ملت‌های مسلمان هدیه کرد. اولین بهار، بهاری بود که رایحه‌ی آن هیچ لحظه‌ای ازیادمان نمی‌رود این بهار، بهار پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام است که سرآغاز سرازیر شدن همه هدیه‌های الهی بر ملت ما و ملت‌های دیگر است.

وی افزود: بهار بزرگ دیگر بهار شکستن قدرت حاکمیت امپراطوری ضدخدایی و دیکتاتوری شوروی بود که پیش از همه خبر آن را امام نوید داد و زمستان سرد بی‌عدالتی و حاکمیت ارزش‌های ضددینی سپری شد.

انصاری ادامه داد: بهار سوم آغاز بیداری اسلامی در خاورمیانه است که برخی از قدرت‌ها تلاش دارند این اتفاق بزرگ را ثمره عقب‌ماندگی کشور های اسلامی جلوه دهند اما باید گفت این رویداد نشان‌گر آگاهی و رشد ملت مسلمان است و زمانی که مسلمین به پیروزی می‌رسند تازه ملت‌های غربی به این نکته پی‌می‌برند که چه قدر از قافله آزادی عقب هستند.

انصاری در بیان اینکه برای حوادث منطقه هر تعبیر بزرگی کوچک است، اظهار داشت: حوادث طوفان‌هایی هستند که از عقبه اقیانوس‌ها برمی‌خیزند که هر چه جلوتر می‌روند بر تلاطم ریزش و بارش آنها افزوده می‌شوند و سهمگین‌تر می‌شوند و تبدیل به گردبادهایی می‌شوند که هیچ قدرت ظاهری نمی‌تواند در مقابل آنها ایستادگی کند.

دبیرستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) تصریح کرد: چه کسی تصور می‌کرد که به خاطر خودسوزی یک فرد، یک‌مرتبه طوفانی از متن مردم منطقه برخیزد و برخی از دیکتاتورها را فراری دهد و برخی دیگر رابه خاطر توهم خودشان دچار طوفان کند.

انصاری با تاکید بر بی‌طرفی جمهوری اسلامی در حوادث اخیر خاورمیانه گفت: ما نه مداخله می‌کنیم و نه ادعای مداخله داریم اما نمی‌توانیم این نکته را نادیده بگیریم که حوادث اخیر الهام گرفته از اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی است، نمی‌توانیم بر اندیشه‌ها و پیشگویی‌های امام سرپوش بگذاریم و از ترویج این اندیشه الهی دست برداریم.

وی به حوادث بحرین نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با تاسف باید گفت مسلمانان شیعه توسط کسانی که فکر می‌کنند متولی آنان هستند قتل‌عام می‌شوند حضور حاکمیت سعودی در بحرین ظلم را مضاعف کرده است و دشمنی دیرینه با شیعه فجایع بزرگی می‌آفریند باید به جهان تشیع و امام زمان تسلیت گفت.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی به نام‌گذاری سال 90 به نام سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: سنت نام‌گذاری از سال میلاد امام آغاز شد که سنت بسیار حسنه‌ای است نام‌گذاری امسال بسیار مناسب و شایسته است و مسئولیت‌آفرین و اثرگذار خواهد بود همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این نام‌گذاری نباید تنها با شعار و تبلیغات همراه باشد.

وی با بیان اینکه جهاد مفهوم بزرگی در میان مسملمانان دارد اظهار داشت: باید افق بزرگی برای جهاد اقتصادی ترسیم کنیم جهاد در میان ما به معنای جنگ است، جنگ تعریف خاص خود را دارد در برابر هر مجاهد و جنگ جو یک دشمن و جبهه مخالف وجود دارد جهاد اقتصادی یعنی وارد شدن در جبهه جنگی که باید بیش از هر چیز همه موانع آن را شناخت. 

محور برنامه های امسال روز 14 خرداد و حضور پرشور مردم، سخنرانی رهبر انقلاب و سخنرانی یادگار امام خواهد بود و. مراسم هایی نیز شبهای 14 و 15 خرداد نیز با توجه به ظرفیت فیزیکی حرم مطهر برگزار خواهد شد جزئیات آن در حال برنامه‌ریزی و تصویب است که بزودی جزئیات آن از جمله اسامی سخنران‌ها اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهاد اقتصادی هر کسی سهم و تکلیف خود را دارد گفت:جهاد اقتصادی مقوله‌ای است همانند جهاد سازندگی همانطور که امام گفتند جهاد سازندگی محدود به یک سال نیست و باید سال‌ها به آن مشغول بود جهاد اقتصادی نیز تنها مربوط به امسال نیست و باید با برنامه‌ای اساسی و مدیریتی کلان در طول سال‌ها آن را دنبال کرد.

انصاری در ادامه به تشریح برنامه های بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال امام خمینی پرداخت و اظهار داشت: توفیق ما در برنامه بزرگداشت امام این است که مراسم باشکوهی حول محور وحدت فرهنگی واجرایی و انتظامی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کمیته‌های مختلف ستاد قبل از عید نوروز تشکیل شده است گفت: روند عملیاتی کردن مراسم خوب پیش رفته و سازمان‌ها و نهادهای کشور به موقع نیازهای خود را اعلام کرده‌اند مکان اصلی برنامه همانند سال قبل با توجه به ساخت و ساز حرم در بخش غربی و در صحن حاج آقا مصطفی خواهد بود.

وی با بیان این که تلاش در این است که برنامه تا حد امکان در ساعات اولیه روز برگزار شود، گفت: محور برنامه‌های امسال روز 14 خرداد و حضور پرشور مردم، سخنرانی رهبر انقلاب و سخنرانی یادگار امام خواهد بود و مراسم‌هایی نیز شبهای 14 و 15 خرداد نیز با توجه به ظرفیت فیزیکی حرم مطهر برگزار خواهد شد جزئیات آن در حال برنامه ریزی و تصویب است که به‌زودی جزئیات آن از جمله اسامی سخنران‌ها اعلام می‌شود.

انصاری به اهمیت حضور پرشور زائران در سراسر ایران و جهان تاکید کرد و افزود: فضاسازی به گونه‌ای خواهد بود که حضور گسترده مردم در مراسم امکان‌پذیر شود و تلاش بر این است که جمعیت با طراوت و شادابی بالا در مراسم حضور یابند مراسم بزرگداشت امام نمایش قدرت و اقتدار نظام خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: هدف اصلی ما در مراسم تبیین اندیشه‌های امام و تبیین وحدت کلمه خواهد بود ترویج اهداف نظام، تبیین مولفه‌های جهاد اقتصادی، مبارزه با استکبار و ... از دیگر محورهای برنامه خواهد بود.

دبیرستاد بزرگداشت امام خمینی با اشاره به مصادف بودن 14 خرداد با روز نخست ماه رجب گفت‌: امسال با توجه به تقارن ماه رجب با سالگرد امام تلاش داریم به معرفی عرفان اسلامی از دیدگاه امام بپردازیم. جامعه ما در خلا تبلیغ عرفان اصیل اسلامی، گرفتار تبلیغات عرفان‌های نوظهور شده است.

انصاری در پایان با اشاره به مسأله دعوت از مهمانان خارجی گفت: امسال به دلیل شرایط خاصی که در خاورمیانه وجود دارد ستاد خارجی مراسم با جدیت بیشتری عمل خواهد کرد سعی خواهد شد با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط با فرصت بزرگداشت امام در حوزه سیاست خارجی بهره‌برداری مطلوب شود.

در این نشست همچنین نمایندگان نهادهای مختلف و روسای کمیته‌ها در سخنانی به ارائه دیدگاه‌ها و گزارش‌های خود پرداختند.

سردار فضلی در سخنانی با اشاره به تشکیل کمیته‌های 19 گانه در حوزه‌های مختلف در قرارگاه شهید فهمیده، گفت: ما آمادگی صددرصد بسیج و سپاه را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اعلام می‌کنیم و از همه ظرفیت‌های سپاه و بسیج استفاده خواهیم کرد.

دکتر محمد مقدم دبیر ستاد خارجی بزرگداشت امام نیز در سخنانی با اشاره به حوادث اخیر خاورمیانه، گفت: با توجه به رویدادهای اخیر و از هم‌گسیختگی برخی کشورها تلاش داریم برای هماهنگی بیشتر با مسئولان ذیربط جلساتی داشته باشیم.

اصغریان معاون فرهنگی ستاد بزرگداشت امام نیز در سخنانی گفت: تبیین اندیشه‌های والای امام، نیاز سنجی جامعه و ترویج سیره امام در حوزه نیازهای جامعه، توجه به نسل سوم جامعه انقلابی و معرفی آثار امام در حوزه‌های مکتوب و دیجیتالی از جمله اهداف دبیر خانه فرهنگی ستاد بزرگداشت امام خواهد بود.

دکتر حسینی مسول کمیته دانشگاهیان و جوانان ستاد بزرگداشت امام نیز گفت: امسال باید به دلیل شرایط خاص جهان اسلام به کارکردهای خارجی مراسم بزرگداشت امام توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

قدمی نماینده وزارت کشور نیز در سخنانی گفت: ستادهای مختلف در استانداری‌های سراسر کشور در حال تشکیل است و سعی می‌شود بهتر از سال گذشته برای مراسم بزرگداشت امام اقدام شود. استانداران در گردهمایی اخیر خود اعلام کردند که با جدیت برنامه‌های بزرگداشت امام را دنبال خواهند کرد.

احمدی بافنده نماینده شهرداری تهران نیز در سخنانی گفت: شهرداری با همه وجود و با همه امکانات برای بهتر برگزار شدن مراسم تلاش خواهد کرد.

سردار سلیمانی نیز اظهار داشت: سعی خواهد شد جوانان و نوجوانان بیشترین شرکت کنندگان مراسم باشند تاکید بر این است که کسانی که تا کنون در این مراسم شرکت نکرده‌اند در اولویت قرار گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین