آفتابنیوز : آفتاب: روز گذشته بخش پایانی بزرگراه شهید صیاد شیرازی، حد فاصل پل پلیس تا میدان سپاه با حضور شهردار تهران و جمعی از مقامات ارشد کشوری، لشگری و شهری به بهرهبرداری رسید؛ اما هنوز مسیر مسدود است.
علیاصغر مونسان، مدیر عامل سازمانی فنی مهندسی شهرداری تهران در اینباره میگوید: پلیس راهور اجازه باز شدن مسیر را نداده است.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا پلیس اجازه باز شدن را نداده است، تصریح میکند: علت را هنوز واضح اعلام نکردهاند.
به گفته مونسان، احتمالاً امروز مشکل برطرف میشود.
ترافیک شدید در بزرگراه صیاد شیرازی فراهانی یکی از اهالی محل میگوید: روز گذشته اعلام شد که مسیر باز شده؛ ولی هیچ مسیری گشایش نیافته است؛ بلکه یک چراغ قرمز چشمک زن از دور برگردان سپاه به سمت جنوب گذاشتهاند که همین امر باعث بروز ترافیک شدید شده است.
وی میگوید: خوب است شهرداری ابتدا پروژهای را تکمیل سپس مراسم افتتاح برگزار کند. از روز گذشته نه تنها مشکلات حل نشده بلکه به مشکلات اهالی محل اضافه شده است.
رضایی میگوید: بر اساس اخبار منتشر شده مبنی بر گشایش قطعه پایانی بزرگراه صیاد امروز قصد عبور از این محدوده را داشتیم که متاسفانه دیدم بلوکهای در مسیر گذاشته و راه هنوز مسدود است.
وی میگوید: ترافیک به شدت سنگین بود و شهروندان مجبور شدند از مسیر جایگزین استفاده کنند.
بزرگراهی که روز گذشته افتتاح شد؛ ولی هنوز مسیری باز نیست این محور شمالی ـ جنوبی حدود 3 سال پیش به بزرگراه رسالت رسید و پس از آن به دلیل برخورد با بافت فشرده مسکونی، عملیات احداث ادامه بزرگراه متر به متر طی شد تا اینکه از بزرگراه رسالت به خیابان پلیس متصل شد.
بعد از خیابان پلیس، بزرگراه باید از خیابانهای شیخ صفی و جوار بیمارستان خانواده عبور میکرد لیکن برای رسیدن به میدان سپاه تملک پلاکهای مسکونی، تجاری و مذهبی در این مسیر و مشکلات خاص آن باعث کندی عملیات و در واقع راکد ماندن بخش پایانی بزرگراه به مدت حدود 30 ماه شد.اما با تلاش ویژه دست اندرکاران امر پس از رفع معارضات اصلی و امکان از سرگیری عملیات اجرایی، در آبان سال 1389 فعالیتهای عمرانی آغاز و با تلاش شبانهروزی و تقسیم کار در چند جبهه عملیاتی، در مدت زمان 5 ماه به اتمام رسید.
به گفته مسئولان شهری، از جمله اهداف و تاثیرات ترافیکی این پروژه روانسازی و تسهیل ترافیک در محدوده اجرای طرح به عنوان یکی از محورهای بزرگراهی و اصلی شمالی ـ جنوبی شهر تهران ، ایجاد دسترسی بخش های مرکزی شهر به بزرگـراههای رسالت، شهیـد همت و شهید بابایی ، کاهش بار ترافیکی بزرگراههای مدرس، صدر و خیابانهای شریعتی و پاسداران ، اتصال و دسترسی میـدان سپاه و خیابان های طالقانی و انقلاب به بزرگراه شهید صیاد شیرازی و کاهش حجم ترافیک در بخش های مرکزی و شرق تهران است.
عملیات عمرانی بخش پایانی احداث بزرگراه شهید صیاد شیرازی شامل احداث حدود 2 کیلومتر بزرگراه و اجرای دو دستگاه پـل (پل استـاد مطهـری و پل شیخ صفی)، شیب راهه های ورودی و خروجی مربوطه باطول بیش از یک کیلومتر و دیوارهـای حایل بتنآرمه حاشیه بزرگراه بود که پس از 5 ماه کار شبانه روزی ، فروردین ماه امسال تکمیل شد تا عملاً پروژه بزرگراه شهید صیاد شیرازی که از تقاطع بزرگراه شهید بابایی شروع شده است ، با رسیدن به میدان سپاه به اتمام برسد.
ساخت قطعه پایانی با مشکلاتی روبهرو بود همچنین مازیار حسینی معاون فنی عمران شهرداری تهران روز گذشته در مراسم افتتاح قطعه پایانی بزرگراه صیاد گفت: دو کیلومتر پایانی این بزرگراه دارای معارضان زیادی بود و مشکلات زیادی داشت که با همراهی شهروندان به پایان رسید.
معاون فنی عمران شهرداری تهران ادامه داد: پل عابر دیگری در این مسیر تا یک ماه آینده به بهرهبرداری میرسد.
وی بیان کرد: از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان طرحی زیر زمینی وجود دارد که بزرگترین تونل ترافیکی تهران با 11 کیلومتر است که از بهارستان، شوش و آزادگان عبور میکند و امسال مطالعات آن به پایان میرسد تا در زمان مقرر اجرایی شود.