کد خبر: ۱۲۴۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵

خبر دولت برای بانک‌های طلبکار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت نحوه پرداخت 6500 میلیارد تومان بدهی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو به بانک‌ها و بانک مرکزی را تعیین کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیأت وزیران در جلسه 25 اسفندماه 1389 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نیرو و اقتصاد، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و بانک مرکزی و با استناد به اصل 138 قانون اساسی نحوه پرداخت 6500 میلیارد تومان بدهی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو به بانک‌ها و بانک مرکزی را تعیین کرد.

بر اساس این مصوبه، بدهی شرکت‌های توانیر، آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای، آب و برق خوزستان، توسعه منابع آب و نیروی ایران و سازمان توسعه برق ایران شامل اصل، سود و کارمزد تسهیلات بانکی تا سقف 65 هزار میلیارد ریال به بانک‌ها و بانک مرکزی به حساب بدهی دولت انتقال می‌یابد.

فهرست تفصیلی بدهی‌های موضوع این مصوبه حداکثر تا پایان خرداد 1390 توسط وزارت نیرو تعیین و با تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و وزارت اقتصاد، نهایی می‌شود.

بدهی‌های انتقال یافته به دولت در چارچوب این مصوبه، از طریق واگذاری سهام، اموال و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای انتفاعی نیمه‌تمام و یا آماده بهره‌بردای و یا در حال بهره‌برداری، دارایی‌های وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه و وابسته به آن و سایر طرق قانونی توسط وزارت یادشده یا سازمان خصوصی‌سازی حداکثر تا پایان شهریور 1390 به بانک‌ها و بانک مرکزی پرداخت خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین