کد خبر: ۱۲۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۰
در صورت رو در رو شدن با رییس جمهوری ایران

رایس : به احمدی نژاد سلام می کنم !

آفتاب‌‌نیوز :  کاندوليزا رايس، وزيرخارجه آمريکا در نشستی خبری در واشنگتن اعلام کرد که آمريکا به دنبال جلب حمايت بين المللی برای تصميم گيری عليه ايران در شورای امنيت سازمان ملل متحد است و از روسيه، چين و هند خواست در تهديد ايران به اعمال تحريم به آمريکا بپيوندند، چرا که به گفته او، جامعه جهانی بايد يکصدا شود و به ايران پيام دهد که رفتارش در مذاکره با اروپاييها و سپس ترک اين مذاکرات قابل قبول نيست. 

کاندوليزا رايس همچنين گفت با اينکه محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور تازه ايران به دليل آنچه او، "ارتباط با تروريسم" خواند، واجد شرايط دريافت رواديد ورود به خاک آمريکا نيست، اما دولت آمريکا به او رواديد داده است تا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت جويد.

او با اشاره به حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: "نمی دانم اين شانس را خواهم داشت که اتفاقی با او [محمود احمدی نژاد] مواجه شوم يا نه، اما می دانيد که من آدم خوشرويی ام و فکر می کنم اگر با او رودرو بشوم سلامی به او بدهم".

چين و روسيه که وزيرخارجه آمريکا از آنها خواهان پيوستن به تلاش برای به انزوا کشاندن ايران و واداشتن آن به محدود ساختن فعاليت هسته ای اش شده، عضو دائمی شورای امنيت سازمان مللند و می توانند هر تصميمی که در اين شورا عليه ايران گرفته شود را با حق وتوی خود ملغی کنند.

روسيه، تأمين کننده اصلی فناوری هسته ای برای ايران است و چين روابط گسترده تجاری با اين کشور دارد.

هند نيز از جمله کشورهای دارای جنگ افزار هسته ای است و ايران اخيراً تلاش خود را برای جلب حمايت سياسی اين کشور شدت بخشيده است.

شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی قرار است در نشست آتی خود که نوزدهم سپتامبر برگزار می شود در مورد برخورد با ايران که به قطعنامه اخير اين شورا مبنی بر متوقف ساختن فوری برنامه غنی سازی اورانيوم بی اعتنا مانده است تصميم گيری کند.

تحليلگران پيش بينی می کنند که اين شورا تصميم به ارجاع پرونده هسته ای ايران به شورای امنيت سازمان ملل متحد بگيرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۸۴/۰۶/۲۰
0
0
خدا به داد برسد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین