کد خبر: ۱۲۴۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳

کمک‌های بی‌ضابطه برخی دولتی‌ها به برخی نمایندگان خاص

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: موضوع پرداخت کمک‌هایی خاص از سوی برخی دولت‌مردان به برخی نمایندگان خاص، در آخرین روزهای سال گذشته مطرح شد و امروز نیز بار دیگر حاشیه‌ساز شد. 

نورالله حیدری دستنایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نامشخص بودن ملاک تخصیص کمک‌های اعتباری به استان‌های مختلف انتقاد کرد و گفت: ضروری است، دولت برای پرداخت کمک‌های مختلف به استان‌های کشور سازوکار قانونی مشخصی تعیین کند.

به گفته وی، برخی نمایندگان طی مکاتباتی با برخی اعضای دولت، توانسته‌اند منابعی را دریافت کنند اما دیگرانی نتوانسته‌اند. در برخی استان‌ها هم این کمک‌ها شامل حال برخی نمایندگان بوده است.
 
وی از هیأت رئیسه خواست تا ضابطه پرداخت این کمک‌ها از سوی دولت به برخی نمایندگان مشخص شود.

شهابالدین صدر که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، در واکنش به این تذکر با بیان اینکه این کمک‌ها باید صرفا در چارچوب قانون بودجه باشد، تاکید کرد که نباید هیچ تبعیضی در این زمینه وجود داشته باشد. اما اگر نمایندگان مواردی را سراغ دارند، به هیأت رئیسه اعلام کنند تا پیگیری شود.

بهمن محمدی نماینده فریدن هم در تذکر دیگری با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای بخش کشاورزی کشور بر اثر هدفمندی یارانه‌ها، گفت: دولت سهم این بخش را از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کند. بعد از هدفمندی یارانه‌ها بخش کشاورزی باید مورد حمایت قرار گیرد تا کشاورزان بتوانند فشارهای اقتصادی ایجاد شده را مدیریت و تحمل کنند.

نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به وی هم گفت: مسئولان دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط توجه لازم در اختصاص سهم کشاورزی از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت خسارت خشک‌سالی و تمدید زمان پس دادن اقساط وام‌ها اقدام لازم را به خرج دهند.

تذکر حاشیه‌ساز بعدی از سوی علیرضا دهقانی نماینده ایذه و باغملک مطرح شد که با اشاره به حادثه‌خیز بودن راه‌های حوزه انتخابیه‌اش و نبود پزشکان متخصص در بیمارستان‌های آنجا، اظهار کرد: بیمارستان‌ها و راه‌های منطقه ایذه و باغملک به قتلگاه مردم تبدیل شده‌اند.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به حجم بالای تصادفات آن جاده‌ها، تصریح کرد: وزارت راه و ترابری به نطق‌ها و تذکرات ما هیچ توجهی نمی‌کند. برخی اهالی منطقه به خاطر کشته شدن عزیزان‌‌شان بر اثر تصادف، احساسی وارد قضیه شدند که یک قاضی جوان نیز حکم بازداشت همه آنها را صادر کرد که ساعت 4 و 5 صبح آنها را از خانه‌اشان بردند. اگر این قاضی جوان می‌خواهد قدرتش را به رخ بکشد، چرا با مسئولان ذی ربط در وزارت راه و ترابری برخوردی نمیشود.

صدر در پاسخ به دهقان هم گفت: حتما قوه قضائیه به مسأله برخورد آن قاضی با مردم معترض توجه می‌کند و راه و ترابری نیز به مشکل ترافیکی ایذه و باغملک را رسیدگی خواهد کرد تا اصلاحات جاده‌ای لازم را انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین