کد خبر: ۱۲۴۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
مدير كل حفاظت محيط زيست:

غلظت گرد و خاک در خوزستان بيش از 70 برابر حد مجاز است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان شدت آلایندگی گرد و غبار شهرهای خوزستان را بیش از 70 برابر حد مجاز اعلام کرد و گفت: این توده برخی استان‌های دیگر را در بر گرفته است.

تورج همتی با بیان اینکه توده گرد و غبار با حرکت به سمت استان‌های دیگر تاکنون چهار استان را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار داشت: براساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی در خوزستان شدت گرد و غبار در اهواز، شوش، آبادان وسوسنگرد 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب و بیش از 70 برابر حد مجاز اعلام شده و در مسجدسلیمان نیز شدت آلایندگی هوا 2 هزار میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است. 

وی افزود: بر اساس تصاویر دریافتی از ماهواره، ابتدا یک توده ناپایدارگرد و غبار روز گذشته شکل گرفت، اما توده دیگری از ساعت چهار از مرز خوزستان وارد کشور شد که از ساعت هفت و 30 دقیقه تا 9 نیمه استان را به طور کامل دربرگرفت. 

عضو شورای ‌اداری خوزستان جهت حرکت این توده را براساس تصاویر ماهواره‌ای، شمال به جنوب عنوان کرد و اظهار داشت: توده گرد و غبار تاکنون علاوه بر خوزستان استان‌های ایلام، کردستان و بخش‌هایی از آذربایجان غربی را تحت تاثیر خود قرار داده و به زودی وارد استان بوشهر خواهد شد. 

همتی درباره نحوه شکل گیری این توده گرد و غبار گفت: کانون اصلی شکل‌گیری توده، شرق سوریه بوده که گسترش یافته و در عراق تشدید شده است. 

عضو کارگروه آلودگی جوی خوزستان افزود: پنج دستگاه سنجش آلودگی محیط زیست در اهواز، سوسنگرد، شوش، آبادان ومسجدسلیمان در حال حاضر فعال است. 

به گفته وی، هنوز به صورت قطعی نمی‌توان اعلام کرد تا چه زمانی این توده ادامه دارد، اما احتمالا از بعداز ظهر امروز میزان ذرات گرد و غبار رو به کاهش می‌رود. 


با وجودی که میزان آلایندگی در مسجدسلیمان بیش از 2 هزار میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده اما مراکز آموزشی این شهر تعطیل نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین